نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 20:50

اجرای طرح «نوروزی» در خوزستان تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد

اهواز - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به خدمت‌رسانی شبانه‌روزی در ایام نوروز گفت: اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی ظهر امروز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در فرآیند امداد و نجات به آسیب‌دیدگان مجموعه عواملی از جمله هلال‌احمر دخیل هستند؛ این خدمات امدادی و مأموریت‌هایی که در حوزه حوادث رخ می‌دهد، یک فرآیند است که خبرنگاران نیز بخش مهم و تأثیرگذاری را در این فرآیند دارند.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی داوطلبان هلال‌احمر تا دمای منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد ادامه داد: اصحاب رسانه نیز بشردوستانه‌ترین اقدامات را دارند، آنها قطعاً یک عضو بسیار مهم در مجموعه فرآیند امداد و نجات در کشور هستند.

شعبانی با اشاره به گرامیداشت مناسبت‌های ملی در جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: در چند روز گذشته آمار امسال نسبت به سال قبل بیشتر شد؛ بنابراین به همه خانواده‌ها توصیه می‌شود که موارد ایمنی را رعایت کرده و شادی و گرامیداشت آداب و رسوم را با رفتارهای هیجانی و مخاطره‌آمیز تلفیق نکنند؛ در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی آمادگی خود را برای انجام عملیات‌های امداد و نجات احتمالی اعلام کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی خدمات نوروزی برای نوروز ۱۴۰۲ از ماه‌های قبل برنامه‌ریزی و خدمات و طرح‌های مختلفی را در این طرح برای مردم پیش‌بینی کردیم، خبر داد: در حوزه امداد و نجات به مهمانان نوروزی خوزستان، ۲۲ پایگاه بین جاده‌ای و ۱۵ پست موقت امداد و نجات و کشیک‌های امداد و نجات آماده خدمات‌رسانی هستند.

شعبانی با اشاره به خدمات‌رسانی چهار هزار و ۶۱۹ نفر روز با حضور ۶۷۴ امدادگر و نجاتگر عنوان کرد: قبل از شروع طرح نوروزی دوره‌های بازآموزی بسیاری برگزار و آخرین دوره استانی به میزبانی مسجدسلیمان برگزار شد؛ ۱۲۴ خودرو (۳۷ آمبولانس و دیگر خودروهای امداد و نجات) در این طرح در پست‌های امداد و نجات فعال هستند.

وی با اشاره به افزایش ورودی دبی سدهای مختلف خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود که اوایل فروردین ماه بارش باران در بالادست صورت گیرد که علاوه بر احتمال آب شدن برف نیز افزایش خروجی سدهای خوزستان از جمله سد دز پیش بینی شده است؛ بنابراین به همه مردم توصیه می‌شود که در مسیرهای منتهی به مسیل‌ها و رودخانه‌ها از اسکان طولانی‌مدت خودداری کنند.

شعبانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای فعالیت ۱۹ پست بشردوستانه بیان کرد: در این پست‌ها خدمات مختلفی از جمله برپایی خیمه‌های نماز و ایستگاه‌های کودک (با حضور تیم‌های سحر برای امدادهای حمایت روانی) در راه‌های مواصلاتی خوزستان به مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح «هلال رحمت» یادآور شد: جمعیت هلال احمر خوزستان با ایجاد پل ارتباطی بین خیران برنامه‌های حمایتی را برای جامعه هدف یا همان نیازمندان اجرا می‌کند؛ در ایام دوران نوروز تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی در خوزستان در قالب این طرح اجرا خواهد شد.

شعبانی با اشاره به تعمیرات ۸۰ خودروی امدادی در جمعیت هلال احمر خوزستان یادآور شد: در حوزه درمان و توانبخشی نیز اقداماتی مختلف انجام می‌شود، امسال هم برای پیک حضور راهیان نور در چهار پایگاه درمانی نهر خَیِن خرمشهر، پایگاه شهید محمودوند اهواز، فکه و یادمان شهید اسکندرلو شهرستان شوش خدمات درمانی ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به خدمت‌رسانی شبانه‌روزی در ایام نوروز بیان کرد: اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی خبر داد: در سال جاری امدادگران در یک هزار و ۱۹۵ مأموریت حضور داشته و به ۳۹ هزار و ۸۰۶ نفر و دو هزار و ۵۳۸ خانوار خدمات‌رسانی کردند؛ یک هزار و ۸۰۵ تیم عملیاتی، ۶ هزار و ۲۰۱ نجاتگر، یک هزار و ۷۵۹ خودروی امدادی و همچنین ۲۵ چادر در این مأموریت‌ها به کار گرفته شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1093271

مهمترین اخبار ایران و جهان: