نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 13:03

استاندار خراسان رضوی: مشکلات روستاها حل شود، مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرها حل خواهد شد

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حل مشکلات روستاها گفت: اگر مشکل روستاها در زمینه زیر ساخت‌ها و معیشت حل شود، مهاجرت معکوس و مشکلات حاشیه‌نشینی در شهرها حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری در دیدار با دهیاران بخش مرزداران در محل مسجد شهر مزداوند اظهار کرد: روستا برای همه ما حائز اهمیت است. اگر بتوانیم روستا را فعال و پویا کنیم و مشکلات آن را از نظر معیشت و اشتغال و زیرساخت کاهش دهیم، خیلی از مسائل و مشکلات روستا و شهر کاهش پیدا می‌کند. 

وی گفت: هیچ مشکلی حل نمی‌شود مگر اینکه خود مردم به صحنه بیایند. حل مشکلات روستا با ورود اهالی روستا و خود مردم صورت می‌گیرد. 

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: امکانات و ظرفیت در اختیار مردم روستا وجود دارد لذا راهبرد اصلی باید این باشد که کاهش مشکلات روستا با نقش‌دهی به روستاییان اتفاق بیفتد و باید به صورت عملی صورت بگیرد. تا کنون خیلی نتوانسته‌ایم این کار را عملیاتی کنیم و الان باید این کار صورت بگیرد. 

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هدف ما روستا و رویکرد ما استفاده و نقش‌دهی به ظرفیت‌های مردم روستا است. مردم روستا مسئله را به خوبی می‌شناسند و اطلاعات کامل و جامع به مسائل روستا دارند. 

نظری تصریح کرد: با محوریت دهیاران و حمایت از آن‌ها مسائل روستا را حل خواهیم کرد. این کمک‌ها در زمینه فکری و اجرایی و‌عملیاتی خواهد بود. از مدتی قبل جلسات حضوری با دهیاران را آغاز کرده‌ایم و مسائل را از دهیاران پیگیری می‌کنیم زیرا آبادانی روستاها برای ما اهیمت ویژه دارد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521371

مهمترین اخبار ایران و جهان: