نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 11:47

اتصال تمام روستاهای استان قزوین به اینترنت پرسرعت تا پایان سال جاری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: از مجموع 701 روستای بالای 20 خانوار استان، تاکنون 639 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که 72 روستا در دولت سیزدهم انجام شده و 62 روستای باقیمانده نیز با سرعت و جدیت تا پایان سال جاری تکمیل و به اینترنت پرسرعت تجهیز می شوند.

حجت اله امینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین از بهره برداری طرح های ارتباطی در هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: طرح های فیبر نوری روستایی، توسعه و ارتقاء تکنولوژی ارتباطات شهری و روستایی، افزایش باجه های پست بانک در مناطق استان و... از جمله طرح هایی است که به پایان رسیده و آماده بهره برداری می باشد که در جهت تحقق اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توزیع عادلانه امکانات است.

وی افزود: فیبر نوری روستایی در مسیر کوهین به طارم سفلی به طول 126 کیلومتر توسط مخابرات منطقه قزوین و از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی(USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال انجام شده است. با اتمام این طرح بخش زیادی از روستاهای منطقه طارم سفلی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و از طریق فیبر نوری به سایت های ارتباطی متصل می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین ادامه داد: فیبر نوری شهری نیز در راستای طرح ملی فیبر نوری، در شهر قزوین و شهرستان های آبیک، بوئین زهرا، البرز و تاکستان  در حال انجام است و مخابرات منطقه قزوین نیز با طرح نجما در شهر قزوین و محمدیه مشغول فعالیت در این بخش است.

این مسوول تصریح کرد: با اجرای این طرح مهم و ملی، دسترسی 20 میلیون مشترک خانگی و کسب و کارها به اینترنت با کیفیت و پرسرعت فیبر نوری در کشور محقق خواهد شد که سهم استان قزوین در حدود 166 هزار پورت می باشد.

امینی اضافه کرد: از مجموع 701 روستای بالای 20 خانوار استان، تاکنون 639 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که 72 روستا در دولت سیزدهم انجام شده و 62 روستای باقیمانده نیز با سرعت و جدیت تا پایان سال جاری تکمیل و به اینترنت پرسرعت تجهیز می شوند. علاوه بر این 5 سایت تلفن همراه نیز با آخرین تکنولوژی (5G) به بهره برداری می رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قزوین ضمن تاکید بر عزم تمام دستگاه های مجموعه ارتباطات در استان در راستای خدمت رسانی و همچنین توزیع عادلانه امکانات به مناطق مختلف، «افزایش باجه های بانکی در روستاهای استان، همکاری های فی مابین برای توسعه صنعت و کشاورزی با ایجاد کارگاه ها و گلخانه ها و ... توسط پست بانک، اجرای طرح مهم کدپستی هوشمند در سطح استان توسط اداره کل پست، افزایش ظرفیت پهن باند مصرفی در استان توسط شرکت زیر ساخت و همچنین افزایش دسترسی مناطق روستایی به اینترنت پرسرعت» را از جمله فعالیت ها و عملکرد مجموعه ارتباطات استان برشمرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1469271

مهمترین اخبار ایران و جهان: