نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 14:35

پرداخت دیرهنگام مطالبات کشاورزان و شرمندگی مسئولان

اصلاندوز - امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: پرداخت دیرهنگام مطالبات کشاورزان اسباب شرمندگی مسئولان را در مقابل کشاورزان زحمتکش فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: حضور باشکوه مردم حسینی در پیاده روی‌های اربعین نشان از شکوه و عظمت آرمان حسینی در بین مردم متدین ایران اسلامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع عظمت حماسه عاشورا به گونه‌ای است که هرچه زمان می‌گذرد، ابعاد بی‌انتهای این حماسه بیش از پیش تجلی می‌یابد و در هر دوره بارقه‌ای از نهضت سراسر نورانی امام حسین (ع) و برکاتی از برکات بی‌شمار عاشورا نمودار می‌شود.

خطیب جمعه اصلاندوز با تبیین تمایز اسلام ناب محمدی از اسلام‌های التقاطی اموی گفت: اولین پیامد و اثر حماسه کربلا این بود که اسلام اموی از اسلام علوی جدا شد و مردم فهمیدند اسلام یزید اسلام اموی است و اسلام امام حسین (ع) اسلام علوی است.

جعفرزاده تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بصیرت‌داشتن توجه به ابعاد این نظریه نورانی امام خمینی و امام خامنه‌ای یعنی نظریه تمایز و تقابل دو نوع قرائت از اسلام در صورت دوگانه اسلام ناب و اسلام آمریکایی است.

وی گفت: این نظریه الهی اگرچه در ابتدا از سوی امام خمینی (ره) طرح شد، اما بعد از ایشان توسط رهبر انقلاب نیز ادامه یافت و تعاریف و جنبه‌های بیشتری نیز به آن افزوده شد.

امام جمعه اصلاندوز به ارائه تحلیلی از شکسته شدن ابهت‌های پوشالی طاغوت به عنوان دومین پیامد حادثه عاشورا پرداخت و خاطرنشان کرد: دومین پیامد حادثه عاشورا جرأت مبارزه با طاغوت و ظلم یزید بود.

جعفرزاده اضافه کرد: نهضت عاشورا به عالم فهماند که با یزید هم می‌شود درافتاد ولو با عده‌ای اندک؛ یعنی آن ابهت شکست، آن قدرت شکست که بگویند کسی نمی‌تواند با بنی‌امیه در بیفتد، حکومت ۴۰ ساله‌ای که معاویه در شام پایه‌هایش را محکم کرده بود کاری کرده بود که مردم آنچنان مطیعش بودن که هر طور دین را برایشان تعریف می‌کرد، می‌گفتند باشد، مثلاً: سب علی کنید، از آن حضرت فضیلت‌سوزی کنید برای برخی فضیلت‌سازی، نماز جمعه را چهارشنبه بخوانید و… اما شهادت امام حسین علیه السلام این رام‌بودن و این مطیع‌بودن را شکست.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای هیأت دولت بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اعضای هیأت دولت یک تکلیف سنگین برای دولت مردان ایجاد کرد و ایشان مدال‌های افتخارآمیزی به دولت دادند که یقیناً این موضوع سبب دلگرمی دولت خواهد شد تا در مسیر رفع دغدغه‌های مردم تلاش هر چه بیشتری را از خود به نمایش بگذارند.

جعفرزاده با انتقاد از تأخیر در پرداخت وجه کشاورزان تصریح کرد: مقداری از وجه کشاورزان پنبه کار از سال گذشته و همچنین وجه کشاورزان گندم کار در سال زراعی جاری پرداخت نشده است که این موضوع جای انتقاد دارد.

وی افزود: مردم و کشاورزان زحمتکش ما روی این هزینه‌هایی که با عرق جبین به آن دست یافتند برنامه ریزی کرده اند و زندگی خود را با آن تنظیم نموده اند اما این تأخیر در پرداخت‌ها کشاورزان را دچار زحمت کرده است که در این باب ما خودمان را صدای رسای کشاورزان می‌دانیم و عمیقاً حتی برای یک روز تأخیر در پرداخت حق کشاورزان به شدت از مسئولان گلایه کرده و تقاضا داریم تا در این زمینه تسریع جدی داشته باشند.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به عملیات خرابکاری صنعتی در صنایع موشکی اظهار کرد: با اقتدار نیروهای اطلاعاتی سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع شبکه ای که در تلاش بود تا قطعات معیوب و تجهیز شده را برای به کارگیری در تولید موشک‌های پیشرفته در صنایع موشکی وزارت دفاع به چرخه تولید وارد کند متلاشی شد.

جعفرزاده گفت: سربازان گمنام مقتدر نظام اسلامی کاری کردند کارستان و دل دوستداران انقلاب را شاد کردند و پیام روشنی به تمام بدخواهان و دشمنان صادر کردند و آن این است که موساد و اربابانش کوچک‌تر از آن است که بخواهند برای ایران مشکل ایجاد کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479927

مهمترین اخبار ایران و جهان: