نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 23:10

تجمع هیئات مذهبی منطقه کاشان دراربعین در حرم حضرت علی بن باقر

کاشان - مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت علی با باقر (ع) گفت: هیئات مذهبی منطقه کاشان در روز اربعین حسینی در حرم مطهر فرزند بلافصل امام باقر (ع) تجمع می‌کنند.

محمد خیرخواه در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: ویژه برنامه‌های این ایام در حرم مطهر حضرت علی بن باقر (ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها از شامگاه سه شنبه آغاز می‌شود، ابراز داشت: در شب اربعین حسینی ویژه برنامه‌ای با سخنرانی مجید زجاجی و مدیحه سرایی علی اسماعیلی برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت علی بن باقر (ع) مشهد اردهال کاشان از تجمع هیئات مذهبی منطقه کاشان در روز اربعین در این حرم خبر داد و گفت: در تجمع مذکور محمود شریفی شاعر و مدیحه سرای برجسته کاشانی اجرای برنامه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در روز اربعین حسینی هیئات مذهبی از شهرها و روستاهای اطراف مشهد اردهال به صورت کاروان عزا و پیاده به طرف حرم مطهر حضرت علی بن باقر (ع) حرکت می‌کنند.

خیرخواه با اشاره به اینکه این هیئات از شهرها و روستاهایی مثل نیاسر، جوشقان، نشلج و کاشان به طرف حرم حضرت علی بن باقر (ع) حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: مواکب تعبیه شده در مسیر راهپیمایی هم وظیفه پذیرایی از عزاداران حسینی را بر عهده دارند.

وی افزود: حرکت عزاداران حسینی برای شرکت در برنامه عزاداری در روز اربعین حسینی از شهرستان آران و بیدگل هم از روز سه شنبه آغاز شده و این عزاداران در روز اربعین به خیل عظیم مردم در آستان مقدس حضرت علی بن باقر (ع) می‌پیوندند.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت علی بن باقر (ع) کاشان افزود: در شام اربعین حسینی هم مراسم عزاداری با مداحی حسین بارفروش در حرم مطهر آن حضرت برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487227

مهمترین اخبار ایران و جهان: