نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 15:57

ثبت اسناد جنگ تحمیلی جلوی تحریف واقعیت ها را می‌گیرد

اهواز- فرمانده ارشد آجا در جنوب غرب کشور گفت: نگهداری، ثبت و ضبط اسناد ارتش در دوران دفاع مقدس و جنگ، باعث جلوگیری از تحریف واقعیت‌های این دوران می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حمزه بیدادی ظهر امروز یکشنبه در آئین تقدیر و تجلیل از عوامل جمع آوری ۱۴۱ مجلد اسناد ناب ارتش در روز چهارم خرداد اظهار کرد: نگهداری، ثبت و ضبط اسناد بکر ارتش در دوران دفاع مقدس و به خصوص روزهای آغازین جنگ باعث جلوگیری از تحریف این دوران می‌شود.

وی گفت: خیلی‌ها در تلاش‌اند تا در شیوه مدیریت و حماسه سازی دوران جنگ، شبهه ایجاد کنند و بین نیروهای مسلح تفرقه بیندازند اما وجود و بروز این اسناد که نوعی جهاد تبیین است باعث شده تا کسی نتواند به اهداف پلید خود در این حوزه برسد.

فرمانده ارشد آجا در جنوب غرب کشور بیان کرد: از زمان مدیریت سردار مرادحاجتی ارتباط ارتش با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به چند برابر دوران گذشته رسیده و نتیجه اش همین اقدامات مهم فرهنگی و مکتوبات است که مورد توجه فرماندهان نیز قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این آئین تصریح کرد: دفاع مقدس متعلق به یک قشر یا صنف و یا یک نهاد و یگان نظامی نیست و وظیفه ما این است که به نقش همه در این دوران تاریخی و پرافتخار بپردازیم و اجازه ندهیم که مسیر تاریخی این دوران دچار انحراف شود.

وی یادآور شد: رویکرد متعادل و همسوی امیر بیدادی باعث شده که مدیران ما در حوزه‌های مختلف ارتباط بیشتر و بهتری با مجموعه ارتش برقرار کنند و این ارتباط منجر به خروجی‌های خوبی شده که جمع آوری گنجینه اسناد ارتش تنها گوشه‌ای از این مشارکت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277627

مهمترین اخبار ایران و جهان: