نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 18:01

سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان در بروکسل دیدار می‌کنند

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و نخست‌ وزیر ارمنستان به میزبانی رئیس شورای اروپا در بروکسل دیدار و گفتگو می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وستینک، به گزارش سرویس مطبوعاتی دفتر نخست وزیری ارمنستان، نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور امروز شنبه برای یک سفر کاری عازم بروکسل شد.

نیکول پاشینیان با چارلز میشل رئیس شورای اروپا دیدار خواهد کرد و سپس نشست سه جانبه نخست وزیر ارمنستان، رئیس شورای اروپا و الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.

موضوعات مربوط به اجرای بیانیه‌ های سه جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱، ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ و همچنین توافقات به دست آمده در نشست سه جانبه در ۱۴ دسامبر سال گذشته میلادی در بروکسل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

«الهام علی‌ اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان ۹ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ نیز در شهر بروکسل با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار به میزبانی «چالز میشل» رئیس شورای اروپا برگزار شد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست‌ وزیر ارمنستان در این دیدار، پیرامون تحولات قره باغ و وضعیت قفقاز جنوبی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

این در حالیست که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر جمهوری ارمنستان «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان فرودرین ماه سال ۱۴۰۱ نیز در بروکسل دیداری سه جانبه داشتند.

بر اساس نتایج این نشست، توافق شده بود که کمیسیونی دوجانبه برای تعیین حدود مرز بین ارمنستان و آذربایجان تا پایان آوریل که در توافقنامه سوچی در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده است، تشکیل شود که این کمیسیون مجاز به رسیدگی به مسائل امنیت و ثبات در امتداد مرز نیز خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209371

مهمترین اخبار ایران و جهان: