نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 00:54

حماسه مقاومت ملت ایران باید به درستی تبیین شود

ساری- مدیرکل حفظ ارزش ها و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: حماسه مقاومت و آزادی ملت ایران در دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان باید به درستی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی شامگاه شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمانبا گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس و بیان اینکه مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت ازسوی ستاد کل نیروهای مسلح در ۴۲ سرفصل ابلاغ شد، اظهار داشت: نزدیک به ۶۰ سرفصل در استان بومی سازی شد و در طول سال اجرایی می‌شود.

وی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان بر لزوم مردمی‌سازی جشن‌های این مناسبت در استان تأکید کرد و افزود: حماسه مقاومت و آزادی ملت ایران باید به درستی به جامعه تبیین شود.

سردار ملکی از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر در جوار یادمان هشت شهید گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: همچنین مراسمی با عنوان بزرگداشت حماسه مقاومت مردم دزفول در چهارم خرداد به همت سپاه کربلا در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری جلسه ستاد شهرستانی در برخی از شهرستان‌ها اضافه کرد: برنامه‌های ستاد شهرستانها با ریاست فرماندار، جانشینی فرمانده سپاه و دبیری مسئولین دفاتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در شهرستانها برگزار خواهد شد.

سردار ملکی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت سوم خرداد دارای ۱۵ کمیته است، بیان کرد: بیش از چهار مصوبه در دبیرخانه ستاد اجرا شده است و انتظار داریم همه کمیته‌های استانی و ستادهای شهرستانی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مناسبت اهتمام لازم را به عمل آورند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با عنوان اینکه در حماسه مقاومت و آزادی خرمشهر بیش از ۶ هزار شهید و ۲۴ هزار مجروح و جانباز تقدیم شده است، اذعان داشت: آزادسازی شهرهای هویزه و خرمشهر، آزادسازی بیش از پنج هزار کیلومتر خاک کشور و به اسارت درآمدن ۱۹ هزار اسیر از دستاوردهای عملیات بیت المقدس به شمار می‌آید.

سردار ملکی بر لزوم ترویج فرهنگ مقاومت و آزادی خرمشهر در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش و دستگاه‌ها نسبت به بزرگداشت این حماسه برنامه ریزی کنند.

وی برگزاری صبحگاه مشترک دانش آموزی، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، آذین بندی ادارات، معابر، خیابان‌ها و فضای شهرها، تبلیغات محیطی، تجلیل از رزمندگان عملیات بیت المقدس را از جمله برنامه‌های سوم خرداد در استان عنوان کرد.

این مسئول همچنین در ادامه بر ضرورت تدوین کتاب زندگی نامه شهدای شهرستانها تاکید کرد و گفت: همچنین تدوین کتاب نقش شهرستانها در هشت سال دفاع مقدس در حوزه اعزام، پشتیبانی، آزادگان، شهدا و… از برنامه‌های این اداره کل است که دستگاه‌های استانی و نهادهای شهرستانها موظف هستند نسبت به انجام آن اهتمام لازم بعمل آورند.

سردار ملکی بر ضرورت تبدیل زندگی شهدای شاخص ادارات به کتاب تاکید کرد و ادامه داد: همچنین فرمانداران شهرستانها نسبت به احداث المان شهدای گمنام در شهرستانها اقدامات لازم را بعمل آورند.

سردار ملکی از میزبانی مازندران در پنجمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی در مهر ماه خبر داد و افزود: همه دستگاه‌های استان نسبت به برگزاری این جشنواره اهتمام لازم را به عمل آورند.

وی از تجلیل ۶۰ هزار رزمنده پیشکسوت استان در هفته دفاع مقدس خبر داد و تشکیل کمیته پشتیبانی برای برگزاری این برنامه را ضروری دانست.

این مسئول با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ دومین اجلاسیه شهدای استان برگزار خواهد شد، نسبت به معرفی خلبانان شهید در شهرستانها تاکید کرد.

این مسئول برگزاری یادواره‌های شهدا را در سال ۱۴۰۲ از پیش برنامه‌های اجلاسیه شهدای مازندران عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های مربوطه باید در این زمینه سنگ تمام بگذارند.

سردار ملکی از چاپ ۱۲۰ عنوان کتاب در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: اداره کل حفظ آثار به عنوان دبیر کمیته تدوین دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران انتخاب شد و تدوین و چاپ تعداد ۲۲۰ عنوان کتاب با موضوع شهدا، دفاع مقدس، شعر، جبهه مقاومت، رمان و… در دستور کار قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209927

مهمترین اخبار ایران و جهان: