نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 13:17

نگارش پایان نامه در موضوع اعتیاد راهی برای مقابله با موادمخدر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویی که پایان نامه‌ای در مورد مبارزه با مواد مخدر می‌نویسد خود مبلغ مبارزه با موادمخدر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک ستاد مبارزه با موادمخدر و دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز برگزار شد.

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه تلاش ستاد مبارزه با مواد مخدر از میزان کشف مواد مخدر مشخص است گفت: مواد مخدر بخشی از سبک زندگی غربی برای غفلت و تباهی است. تله کشورهای غربی برای به شکست رساندن تلاش‌های کشورهای پیشرو است. هر جامعه‌ای برای پیشرفت باید خود را در راه مبارزه با مواد مخدر متعهد بداند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه این دانشگاه یک میلیون و دویست هزار نفر دانشجو دارد گفت: این دانشگاه با بیش از سی و دو هزار دانشجو در استان سیستان و بلوچستان و هشت هزار دانشجو در استان خراسان جنوبی نقش مهمی در پیشگیری از مواد مخدر و افزایش سواد عمومی در جوامع داریم.

وی با بیان اینکه چهل هزار دانشجو در مناطق مرزی کشور داریم؛ گفت: ارتقای تعلیم و تربیت بزرگترین راه پیشگیری است. بهترین راه افزایش امنیت کشور افزایش علم و آگاهی است.

طهرانچی با بیان اینکه آمریکا در تلاش برای به شکست کشاندن ام القرای اسلامی است گفت: کشوری که ازدواج همجنس‌گرایی را به رسمیت می‌شناسد می‌خواهد سبک زندگی خود را به جوان ایرانی با سبک زندگی اسلامی تحمیل کند. متأسفانه یکی از ابعاد این سبک زندگی تحمیلی مواد مخدر است تا ذهن و مغز جوان ایرانی را در اختیار بگیرند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محلی برای حل مسائل است؛ گفت: صد هزار تحقیق به طور پیوسته در قالب پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری به مقوله مواد مخدر اختصاص یافته است. مدیریت جامع سلامت را راه اندازی کردیم که هدفش مدیریت جامع مبارزه با مواد مخدر در جامعه است. مدیریت معضل مواد مخدر و پذیرش اجتماعی معتادان پاک شده و طولانی نمودن عمر معتادان ترک کرده از اهداف این برنامه مدیریت جامع است.

طهرانچی خاطر نشان کرد: دانشجویی که پایان نامه‌ای در مورد مبارزه با مواد مخدر می‌نویسد خود مبلغ مبارزه با موادمخدر خواهد شد. ما در دانشگاه آزاد اسلامی با افتخار در راه مبارزه با مواد مخدر تلاش خواهیم کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 910227

مهمترین اخبار ایران و جهان: