نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 14:29

چندین طرح راهداری در هفته حمل و نقل در کرمانشاه افتتاح می‌شود

کرمانشاه- ️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در آستانه هفته «حمل و نقل، رانندگان و راهداری» گفت: چندین طرح راهداری در هفته حمل و نقل در کرمانشاه افتتاح می‌شود.

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۲۶ آذر که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز حمل و نقل و رانندگان نام گرفته بر مبنای تلاش جهادگونه رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۳۶۲ به فرمان امام خمینی (ره) برای تخلیه بنادر از کالاهای استراتژیک و مایحتاج مردم در دوران دفاع مقدس بوده است.

️وی افزود: روز اول دی ماه روز راهدار نامگذاری شده است و افرادی که سربازان خط مقدم و فرشتگان نجات در جاده هستند و برای خدمات رسانی به هموطنان شبانه روزی برای آنان وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: هرساله از «۲۶ آذر تا اول دی ماه» برای پاسداشت زحمات فعالان عرصه حمل و نقل، رانندگان و راهداری مراسمات متعددی را برگزار می‌شود.

کرمی عنوان کرد: این هفته با غبارروبی و ادای احترام به مقام والای شهیدان هشت سال دفاع مقدس و افتتاح چندین پروژه عمرانی آغاز خواهد شد.

وی به دیگر برنامه‌های هفته «حمل و نقل، رانندگان و راهداری»، گفت: تبلیغات در محیط اداره کل و ادارات تابعه، نصب تبلیغات محیطی بنر بر روی بیلبوردهای جاده‌ای، ارسال پیامک تبریک، مشارکت در فعالیت‌های خیر خواهانه اهدا خون توسط کارکنان، راهداران و … از دیگر برنامه پیش بینی شده برای این هفته است.

کرمی گفت: برگزاری میز خدمت، دیدار و دلجویی از رانندگان با حضور معاونین در پایانه‌های کالا و مسافر، برگزاری نشست مطبوعاتی، برگزاری مانور آمادگی ماشین آلات راهداری و دستگاه‌های خدمات رسان از دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته مذکور است.

وی افزود: امسال نگاه ویژه ای در هفته «حمل و نقل، رانندگان و راهداری» به فرهنگ سازی ایمنی و ترافیک با برگزاری کلاس‌های آموزشی و اهدا کلاه ایمنی برای راکبین موتورسیکلت، برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس خصوصاً مدارس حاشیه‌ها، ساخت کلیپ و موشن گرافی با محوریت آموزش برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات در شبکه استانی زاگرس با موضوع آموزشی و رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914071

مهمترین اخبار ایران و جهان: