نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 21:43

۱۱۳۲ عملیات مقاومتی در ماه جولای در کرانه باختری و قدس اشغالی

یک مرکز آماری فلسطینی اعلام کرد که طی ماه گذشته میلادی، ۱۱۳۲ عملیات مقاومتی در کرانه باختری و قدس اشغالی به انجام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، مرکز داده‌پردازی فلسطین «معطی» در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که طی ماه جولای گذشته، ۱۱۳۲ عملیات مقاومتی در کرانه باختری و قدس اشغالی ضدنظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست به انجام رسیده است.

این مرکز گزارش داد که از مجموع این ۱۱۳۲ عملیات ضدصهیونیستی، ۹۷ مورد مربوط به عملیات‌های تیراندازی و درگیری مسلحانه با نظامیان اشغالگر صهیونیست بوده و ۳۳ مورد از آن‌ها در جنین به وقوع پیوسته است.

در نتیجه این عملیات‌های مقاومتی ۲ صهیونیست به هلاکت رسیدند و ۵۰ نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست دیگر نیز زخمی شدند. بنابراین تعداد نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست که از ابتدای سال جاری میلادی به هلاکت رسیده‌اند به ۲۸ صهیونیست می‌رسد. در مقابل، در ماه میلادی گذشته، ۲۸ شهروند فلسطینی نیز به ضرب گلوله اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست به شهادت رسیدند.

مبارزان مقاومت از سوم جولای گذشته و در نتیجه حمله گسترده رژیم صهیونیستی با بیش از ۱۰۰۰ نظامی عضو نیروهای ویژه ارتش این رژیم به شهر و اردوگاه جنین، نبرد «خشم جنین» را برای مقابله با تجاوز صهیونیست‌ها آغاز کردند و توانستند دشمن را در تحقق اهداف خود مبنی بر نابودی مقاومت و زیرساخت‌ها و سلاح‌های آن ناکام بگذارند.

مبارزان مقاومت در پاسخ به تجاوز صهیونیست‌ها، به سوی آنان تیراندازی کردند و از مواد منفجره برای مقابله با آنان استفاده کردند که در نتیجه اقدامات مبارزان مقاومت، یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسید و چندین نظامی صهیونیست دیگر نیز زخمی شدند. علاوه بر این مبارزان مقاومت توانستند چندین خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را از کار بیاندازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423827

مهمترین اخبار ایران و جهان: