نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 13:18

مساجد باید محور تشکیل کانون‌ها و محلات اسلامی باشند

سنندج - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: انقلاب اسلامی بر پایه مسجدمحوری شکل گرفت و مساجد باید محور تشکیل کانون‌ها و محلات اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی محلات اسلامی در سنندج، اظهار داشت: مسجد به عنوان جایگاه عبادت مسلمانان، از مهمترین نهادهای جامعه‌اسلامی با کارکردی چندمنظوره به شمار می‌آید.

وی افزود: مساجد همواره در طول تاریخ اسلام نقشی اصلی ایفا کرده اند لذا درب مسجد باید از اول صبح برای مردم باز شود و محلی برای حل مشکلات، آموزش قرآن، مشورت، قضاوت، سوال و جواب، عبادت و دیگر امور باشد.

وی با اشاره به اینکه مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان پایگاه اصلی انقلاب نقش‌آفرینی کرده است، افزود: مسجد کانون و محلی برای انقلابیون و ظرفیتی برای پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

وی مسجدمحوری را لازمه تحقق طرح محلات اسلامی دانست و اظهار داشت: باید این مهم در دستور کار اعضای این شورا قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان به ضرورت حضور نخبه‌های فعال در محلات اسلامی تأکید کرد و گفت: وجود ۲ هزار و ۳۰۰ مسجد در محلات مختلف استان ظرفیت خوبی برای رسیدگی به نیازهای فرهنگی، ورزشی و درمانی و معیشتی افراد نیازمند جامعه است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه مسجدمحوری شکل گرفت، عنوان کرد: اجرای طرح محله اسلامی در رفع آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از مشکلات محلی نقش مهمی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی بیان کرد: اجرایی شدن این طرح، می‌تواند به ارتقای همکاری و استفاده از خرد جمعی در محلات مختلف کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم که یک محله اسلامی است که عدالت محوری، وحدت و همدلی، ولایت مداری، حاکمیت اخلاق، برپا داشتن نماز، رعایت معیشت و اقتصاد، اقامه حدود الهی و وظیفه شناسی در آن نمود داشته باشد.

وی گفت: همه محله‌های ما باید اسلامی باشند و شاخص‌ها و ارزش‌های اسلامی در آنها نمودی عینی داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430327

مهمترین اخبار ایران و جهان: