نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 14:23

پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و محرومیت‌زدایی در کردستان

مدیر امور شعب پست بانک کردستان گفت: این بانک بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در کردستان پرداخت کرده است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین واحدی ظهر امروز در نشست خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: مجموعه مدیریت شعب پست بانک استان کردستان با 110 مرکز روستایی و 10 شعبه ناظر گسترده‌ترین شبکه بانکی استان را از نظر سطح دسترسی به نقاط دوردست به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به بهره‌مندی 77 درصدی جمعیت روستایی کردستان از 53 خدمت پولی و مالی باکیفیت در مراکز بانکی و روستایی استان، افزود: بیش از 10 میلیون تراکنش مالی حضوری و غیرحضوری در سال 1401 در مناطق روستایی کردستان ثبت شده است.

واحدی اضافه کرد: تمام خدمات پولی مالی و بانکی که در شعب مرکزی بانک‌های دولتی در سطح استان ارائه می شود همان خدمات با کیفیت بالاتر در مناطق روستایی به ویژه مناطق محروم انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: همه کارگزاران که در روستاها به عنوان همکار بانک بکارگیری و فعالیت م‌ کنند از نیروهای تحصیلکرده بومی و مورد وثوق همان روستاها هستند.

مدیر امور شعب پست بانک کردستان خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت دسترسی روستائیان از 50 کیلومتر به کمتر از 10 کیلومتر به سبد خدمات پولی و مالی، مبین نقش بی‌بدیل پست بانک در عرصه اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی و ... در سطح استان است.

راه‌اندازی 30 شعبه در روستاهای کردستان

وی تصریح کرد: با حمالیت و مساعدت مسئولین استانی و اتصال 30 روستای جدید به شبکه بانکی کشور، این شاخص به کمتر از 5 کیلومتر ارتقا یافته که نقش مهمی در ارتقای سطح رضایتمندی و خدمات‌رسانی به شهروندان و روستانشینان داشته است.

واحدی افزود: مشارکت فعال در مسیر توسعه و اشتغال استان با پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی ترکیبی و اجرای صددرصدی مصوبات تکلیفی سفر رئیس جمهور، اشتغال پایدار روستایی و نهادهای حمایتی مبین اعتماد راسخ و عملکرد جهادی این مجموعه در مسیر محرومیت‌زدایی و عمران توسعه در سطح استان است.

وی گفت: تا امروز بیش از 10 هزار میلیارد تومان از پروژه‌های زیرساختی و عمرانی و توسعه‌ای در استان کردستان و استان‌های مجاور به پشتوانه تضمین تعهدات و گشایش اعتبارات اسنادی پست بانک کردستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیر امور شعب پست بانک کردستان افزود: این شاخص همواره پست بانک کردستان را در شبکه بانکی استان و کشور پیشتاز و کارنامه درخشانی را در این عرصه به یادگار گذاشته است.

وی ادامه داد: کمک به رشد اقتصادی همراهی با برنامه‌های توسعه‌ای، تامین مالی واحدهای توسعه‌ای صنایع خرد، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان در بخش‌های آی‌تی و آی‌سی‌تی، کاهش هزینه‌های ملی و رونق اقتصادی در روستاها به عنوان یک رسالت و مسئولیت حمایتی همواره مورد تاکید مدیران ارشد پست بانک بوده است و با استمرار این سیاست‌های مطلوب شاهد امیدآفرینی، رونق و توسعه اقتصادی و رشد کیفی شاخص‌های مالی و اجتماعی در کردستان هستیم.

واحدی گفت: رونق اقتصادی یکی از رسالت‌های اصلی مجموعه پست بانک است که امیدواریم بتوانیم با پشتوانه دولتمردان هم استمرار خدمات را داشته باشیم چرا که خدمت‌رسانی به روستاها به لحاظ هزینه‌ا 18 برابر همان خدمت در شهر است اما به عنوان یک مسئولیت اجتماعی انجام آن را وظیفه خود می‌دانیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات پست بانک در سطح روستاها که منجر به اشتغالزایی و رونق اقتصادی و حتی مهاجرت معکوس روستانشینان شده گریزی زد و گفت: یکی از اقدامات خوب پست بانک استان ورود و سرمایه‌گذاری در روستای دیوزناو بود که این کار منجر به ایجاد اشتغال برای جوانان شد.

وی به اجرای پروژه روستای بدون بیکار توسط پست بانک استان و انتخاب 10 روستای پایلوت در این خصوص اشاره کرد و گفت: در همین راستا 700 فقره تسهیلات اشتغالزایی به جوانان روستای خامسان پرداخت شده که حتی یک فقره انحراف نداشت و یک ریال معوق هم نداشت.

واحدی خواستار انتقال گردش مالی دهیاری‌ها به پست‌بانک شد و افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ما تمرکز حساب دهیاری‌ها در این بانک است.

وی از اجرای 100 درصد مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا 198 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای اجرای 486 طرح پرداخت کرده است.

وی افزود: در حوزه تضمین تعهدات طرح های اجرای یک هزار و 980 طرح عمرانی توسط پست بانک در استان انجام گرفته است.

وی در ادامه به شاخص میانگین مطالبات بانکی در کشور در عرصه تسهیلات اشاره کرد و گفت: این شاخص در کشور 6.5 درصد، در کردستان 4.5 درصد و در پست بانک در بخش روستایی نیم درصد و در شهری 1.5 درصد است.

وی افزود: اولین پالایشگاه قیر در باشماق با پرداخت بیش از 46 میلیارد تومان تسهیلات اجرا شد که زمینه اشتغال را برای 480 نفر ایجاد کرد که 50 درصد آن از روستائیان هستند.

وی اذعان کرد: در عرصه بانکداری دیجیتال بیش از 90 هزار کاربر روستایی از خدمات مختلف پست بانک در سطح استان کردستان بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 198 میلیارد تومان تسهیلات توسط پست بانک در سطح استان پرداخت شده است.

واحدی ادامه داد: 100 درصد تعهدات در حوزه مسکن روستایی در سنندج، بیجار و قروه انجام شده و در مابقی روستاها مشکل پیمانکار و یا متقاضی است و تمام ارفاقات در بخش مسکن رعایت شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1328127

مهمترین اخبار ایران و جهان: