نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 20:00

۲ محصول فراسودمند دانشکده تغذیه کرمانشاه وارد بازار می شود

کرمانشاه- رئیس دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: ۲ محصول فراسودمند دانشکده تغذیه کرمانشاه تا پایان سال‌جاری وارد بازار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان صادقی بعد از ظهر شنبه طی نشستی که با اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم این دانشگاه تولید محصولات فراسودمند است که طی پنج سال گذشته تاکنون یازده طرح فراسودمند با محوریت تولیدات سلامت در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه تولید شده است.

وی افزود: در دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی به دنبال پیشرفت و رسیدن به دانشکده‌های نسل چهارم بودیم تا شرایط برای فعالیت در حوزه آموزش و فناوری در کنار هم ایجاد شود که به همین منظور سه طرح علمی و پژوهشی مفید برای جامعه ارائه شد که سبب تولید ۲ تولید فراسودمند شد.

رئیس دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۲ محصول فراسودمند دیگر شامل آرد فرآوری شده با ویتامین دی و رب گوجه‌فرنگی از جمله طرح‌هایی هستند که پس از طی کردن مراحل اخذ مجوز تا پایان سال‌جاری وارد بازار عرضه خواهند شد و در ادامه این روند تلاش بر تولید محصولات کمک کننده به بیماران دیابتی صورت گرفته که پس از دریافت مجوز به بازار خواهند رسید.

صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۰ دانشجو در دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی به همراه ۱۳ استاد در سطح استاد تمام، دانشیار و استادیار مشغول تحصیل هستند.

وی تاکید کرد: در دانشکده تغذیه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه ۶ رشته تحصیلی شامل صنایع غذایی در ۲ مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته علوم تغذیه در ۲ مقطع کارشناسی ارشد و پس پی. اچ. دی و رشته بهداشت و ایمنی مواد غذایی نیز در ۲ مقطع کارشناسی ارشد و پی. اچ. دی وجود داشته و دانشجو می‌پذیرد.

صادقی با تاکید بر جایگاه علمی دانشکده تغذیه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در سال ۲۰۲۲ تعداد ۷۸ مقاله بین‌المللی، ۱۴۵ طرح تحقیقاتی در این دانشکده تولید شد که سبب کسب رتبه اول علمی در بین سایر دانشکده‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 961471

مهمترین اخبار ایران و جهان: