نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 12:53

«ایران استوار، 44 سال افتخار»| صفایی: جنبش دانشجویی در دهه چهارم انقلاب رویکرد گفتمان محوری داشته باشد

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در دهه چهارم انقلاب اسلامی جنبش دانشجویی باید در مواجه با جریانات فکری و سیاسی، رویکرد گفتمان محوری داشته باشد و مسائل مختلف جامعه را ارزیابی بنیادین کند تا از آسیب های سرگردانی مصون بماند.

عماد صفایی دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: جنبش دانشجویی متعلق به دامنه نخبگانی جامعه و به خصوص طبقه جوانان است، ویژگی های خاصی در حرکت های دانشجویی در طول تاریخ وجود داشته است که بسیاری از آنها تداعی کننده  یک نقطه عطف در تاریخ معاصر ماست.

وی افزود: شناخت مسئله و حساسیت نسبت به آن از نقاط مشترک حرکت های جنبش دانشجویی بوده است که باید علاوه بر حفظ روحیه تحول خواهی، نسبت به کاستی ها مطالبه گر باشد و این دقیقا همان رسالتی است که برعهده دارد و بستر اعتراض منطقی در جامعه را فراهم می کند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: جنبش دانشجویی معمولا با برچسب سطحی نگری مواجه می شود در حالی که همواره زمینه ساز گفتگوی کارشناسی بوده است و مشتاقانه خواهان بهره گیری از نظرات بدنه نخبگانی جامعه به ویژه دانشگاهیان است و در موقعیت کنونی باید با شتاب بیشتری در جهت پژوهشگری های کاربردی برای حل اصلی ترین مسائل کشور گام بردارد.

صفایی در ادامه  عنوان کرد:‌ جنبش دانشجویی باید در مواجه با جریانات فکری و سیاسی، رویکرد گفتمان محوری داشته باشد و مسائل مختلف جامعه را ارزیابی بنیادین نماید تا از آسیب های سرگردانی مصون بماند. به طور مثال اگر  می خواهد به موضوع حقوق زنان بپردازد، مطلوبش گفتگو های ساختاری و حرکت در مسیر خرده گفتمان های عقلانی باشد و نه نگاه های جناحی و سیاست زدگی.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان گفت: مهم ترین کنش در جنبش دانشجویی پرهیز از ناامیدی است، چرا که حیات خودش جدی ترین پیام امیدواری را به جامعه می دهد و وقتی به کارنامه افتخار آفرینی های علمی جوانان تامل می کنیم حقیقتا موجب از بین رفتن روحیه یاس و نا امیدی می شود، همانطور که در برهه های مختلف در هر موقعیتی که عزمی توام با امیدواری وجود داشته توفیقات چشمگیر حاصل شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1019871

مهمترین اخبار ایران و جهان: