نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 17:17

۱۴۷۴ نفر در نهاوند از آموزش فنی و حرفه‌ای برخوردار شدند

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهاوند گفت: امسال یک‌هزار و ۴۷۴ نفر آموزش‌ فنی و حرفه‌ای را در رشته‌های مختلف فرا گرفتند.

تجدد ترکمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ هزار نفر ساعت معادل یک‌هزار و ۴۷۴ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در رشته‌های مختلف فرا گرفتند.

وی گفت: این آموزش‌ها در مراکز کارگاهی،  زندان، آموزشگاه‌های آزاد و مرکز برادران واقع در روستای کوهانی برگزار شده است. 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهاوند افزود: طبق سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سالانه باید حدود ۳۵۰ هزار نفر ساعت در سال مورد آموزش قرار گیرند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۲۸ هزار نفر معادل یک‌هزار و ۵۴۵ نفر از اقشار مختلف مردم نهاوند از آموزش‌های لازم برخوردار شده‌اند.

ترکمان از همکاری این اداره با دیگر دستگاه‌ها در راستای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: طبق تفاهمنامه‌ای که با آموزش‌های فنی منعقد شده کارگاه‌های این اداره به مدت سه روز در چهار رشته در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می‌شود و علاوه بر این برای رونق کسب و کار، با کارآفرینان نیز همکاری‌ لازم به عمل می‌آید.

وی ایجاد واحدهای جوار کارگاهی را از راهکارهای ارتقای توان فنی و اشتغال‌پذیری افراد در حوزه‌های مختلف صنعت عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش این واحدها در تربیت نیروهای ماهر برای کارگاه و کارخانه‌ها از سال گذشته ۶ واحد جوار کارگاهی در شهرستان تشکیل شده است. 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهاوند به اهمیت واحدهای جوار کارگاهی اشاره کرد و افزود: این مراکز در تجهیزات آموزشی، مستقل از جریان خط تولید و تحت نظارت کارخانه بر اساس استانداردهای ‌آموزشی فنی فعالیت می‌کنند در حالی که مراکز آموزش بین کارگاهی بین دو واحد تولیدی مستقرند و به ‌منظور ارائه آموزش مهارت‌های شغلی توسط صنایع بزرگ ایجاد می‌شوند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579027

مهمترین اخبار ایران و جهان: