نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 15:49

پادشاه اردن: «جنگ زشت اسرائیل علیه غیرنظامیان» باید متوقف شود

شاه اردن در دیدار با رئیس کمیسیون اروپا بر ضرورت برقراری یک آتش بس فوری در غزه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالله دوم پادشاه اردن روز یک شنبه تاکید کرد که جامعه بین‌المللی باید یک آتش بس فوری در غزه برای جلوگیری از فاجعه انسانی ناشی از آنچه که جنگ زشت اسرائیل علیه غیرنظامیان به راه انداخته است برقرار کند.

براساس گزارش رویترز، پادشاه اردن در دیدرا با «اورسولا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا افزود: قدرتهای جهانی باید اسرائیل را وادار به رعایت قوانین بین‌المللی در زمینه حفاظت از غیرنظامیان کنند و از جریان مستمر ارسال کمکهای بشردوستانه برای مردم غزه اطمینان حاصل کنند.

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز (۲۷ آبان) در نوزدهمین نشست گفت‌و‌گوی منامه، با عنوان «جنگ، دیپلماسی و کاهش تنش» گفت که اسرائیل خود را فراتر از قانون می‌داند.

به نوشته روسیا الیوم، او گفت که اردن به شدت با هرگونه ایده‌ای برای اعزام نظامیان کشورهای عربی به غزه مخالف است و دیگر کشورهای عربی نیز نظر او را دارند و اردن هر آن‌چه که در وسع خود دارد را برای مقابله با کوچاندن اجباری اهالی غزه به کار خواهد گرفت.

وزیر خارجه اردن پیش از این گفته بود که کوچ اجباری مردم غزه به اردن، اعلان جنگ علیه این کشور است.

الصفدی در ادماه سخنان خود در منامه تأکید کرد: «لازم است تا جنگ در غزه فورا متوقف شده و از غیرنظامیان حمایت شود، آن‌چه رخ می دهد جنایت جنگی است؛ ممانعت از ورود آب و دارو و سوخت جنایت جنگی است. حمله به غزه یک تجاوز ظالمانه است و دفاع از خویش نیست.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577671

مهمترین اخبار ایران و جهان: