نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 16:38

نتایج آخرین نظرسنجی: ۷۳درصد صهیونیست‌ها با ادامه کار کابینه نتانیاهو مخالف هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که بیش از ۷۰ درصد صهیونیست‌ها، مخالف ادامه کار کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» هستند.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» اعلام کرده است: براساس این نظرسنجی جدید، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و متحدان دست راستی وی در بدترین وضعیت از نظر محبوبیت میان «اسرائیلی ها» هستند.

براساس این نظرسنجی، ۷۱ درصد صهیونیست ها از عملکرد «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و ۷۶ درصد نیز از عملکرد «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی راضی نیستند.

وضعیت «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز بهتر از دیگر یاران نتانیاهو نیست و ۷۵ درصد صهیونیست ها از عملکرد وی ناراضی هستند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که کمترین میزان نارضایتی از وزیران جنگ و بهداشت است که به ترتیب ۳۹ و ۴۵ درصد از افراد نظرسنجی شده، اعلام نارضایتی کردند.

این در حالی است که ۷۳ درصد سوال شوندگان از عملکرد کلیت کابینه نتانیاهو ناراضی هستند و ۷۸ درصد از افراد اعلام کردند که این کابینه به مشکلات آنها توجه ندارد.

۷۳ درصد از افراد نظرسنجی شده نیز از شخص نتانیاهو اعلام نارضایتی کردند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، این نظرسنجی توسط دانشگاه «رایشمن» و در طول جنگ علیه غزه انجام شده است. ۸۰۳ نفر در فاصله زمانی ۱۳ تا ۱۶ نوامبر در این نظرسنجی شرکت کرده اند.

به گزارش ایرنا، عملیات طوفان الاقصی که در تاریخ مبازرات مردم فلسطین علیه اشغالگران بی نظیر است، موجب افزایش شکاف بین سران رژیم صهیونیستی و تشدید تنش بین آنها شده است به طوری که حتی هم‌حزبی های نتانیاهو نیز دیگر وی را قبول ندارند و خواهان برکناری وی هستند.

نتایج یک نظرسنجی دیگر که بتازگی در سرزمین های اشغالی صورت گرفته نشان می دهد در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو سقوط خواهد کرد.

براساس این نظرسنجی، در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی، حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی به رهبری «بنی گانتس» با ۲۹ کرسی، جایگاهش را تقویت خواهد کرد و به ۴۳ کرسی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی دست خواهد یافت.

این نظرسنجی نشان می دهد که حزب لیکود حاکم در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، حدود نیمی از ۳۰ کرسی اش را از دست خواهد داد و ۱۸ کرسی را به دست خواهد آورد.

علاوه بر اینکه ائتلاف حاکم بر سرزمین های اشغالی، با واگذاری اکثریتشان در کنست، فقط ۴۱ کرسی به دست خواهند آورد.

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588727

مهمترین اخبار ایران و جهان: