نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 13:47

تحقق ۱۲ درصدی حجم ابلاغی کلاس‌گذاری نهضت سوادآموزی در کردستان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان از تحقق تحقق ۱۲ درصدی حجم ابلاغی کلاس گذاری نهضت سوادآموزی در این استان خبر داد.

گلبهار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه سوادآموزان تا ۲۹ دی ماه جاری فرصت دارند که در کلاس‌های سوادآموزی در استان ثبت‌نام کنند، اظهار کرد: فرآیند کلاس‌گذاری از شهریور ماه سالجاری آغاز شده است و به دلیل کندی روند کلاس‌گذاری، مهلت ثبت‌نام تا ۲۹ دی‌ماه جاری تمدید شد.

وی به دشواری فرآیند شناسایی، جذب و آموزش سواد آموزان اشاره کرد و افزود: تاکنون حدود ۱۲ درصد از حجم ابلاغی به استان زیر پوشش قرار گرفته است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان حجم ابلاغی سال‌جاری را ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر در سال‌جاری بیان کرد و افزود:  استان با پوشش ۹۵ درصدی حجم دوره‌ها در سال گذشته بسیار موفق عمل کرده و باید اهتمام لازم برای پوشش حداکثری حجم سال جاری انجام و اقدامات و پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

وی به فعال‌شدن تعداد دیگری از آموزش دهندگان غیرفعال واجد شرایط هم گریزی زد و گفت: تمام آموزش‌دهندگان فعال استان که تاکنون موفق به تشکیل کلاس نشده‌اند تا پایان دی ماه فرصت دارند نسبت به کلاس‌گذاری اقدام کنند.

خسروی اضافه کرد: در راستای رصد، کنترل و بررسی فعالیت‌ها و بازدید از کلاس‌های سوادآموزی مسئولان و ناظران سازمان نهضت سوادآموزی در استان حضور دارند.

وی بر آمادگی شهرستان‌ها و مناطق و ضرورت مستندسازی اقدامات تاکید کرد و گفت: یکی از اقدامات سوادآموزی در سطح اداره کل، شهرستان‌ها و مناطق پیگیری شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی عملکرد و مستندسازی اقدامات است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: تمام شاخص‌ها در طول سال باید پیگیری و عملیاتی و گزارش آن در مهلت زمانی تعیین شده به سازمان ارسال شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630771

مهمترین اخبار ایران و جهان: