نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 19:22

4 کشته و 3 زخمی بر اثرحمله تروریست‌ها در پاکستان

ارتش پاکستان بعد از ظهر یکشنبه از حمله تروریست‌ها به منطقه‌ای در استان «خیبرپختونخوا» و کشته و مجروح شدن چند نفر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش پاکستان بعد از ظهر یکشنبه از حمله تروریستی به منطقه‌ای در استان «خیبر پختونخوا» در شمال غربی این کشور  و کشته و مجروح شدن چند نفر از جمله نیروهای امنیتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اینی نیوز» این درگیری در منطقه «کرم خیبر» در استان «خیبرپختونخوا» رخ داد.

در این حادثه دستکم  چهار نفر از جمله ۲ نیروی امنیتی کشته و سه نفر نیز مجروح شدند. تروریست‌ها در این حمله به یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه خودرو تیراندازی کردند.

ارتش پاکستان از تشدید تدابیر امنیتی در منطقه و جست‌وجو برای یافتن تروریست‌ها که بلافاصله بعد از عملیات خود از محل درگیری فرار کردند، خبر داده است.

نیروهای امنیتی پاکستان اخیرا ده‌ها تروریست عضو گروه «تحریک طالبان» را طی عملیات ویژه  دستگیر کردند. نیروهای امنیتی پاکستان این افراد را در استان «پنجاب» در شرق پاکستان دستگیر کردند.

«انورالحق کاکار»، نخست وزیر موقت پاکستان اعلام کرده که این کشور از زمانی که طالبان در افغانستان مجددا به قدرت رسید، شاهد افزایش ۶۰ درصدی حملات تروریستی بوده است.

وی گفت:«ما نگرانیم زیرا گروه‌هایی مانند طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند.اردوگاه‌های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است.»

گذرگاه مرزی «تورخم» در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان اخیرا پس از تبادل آتش بین نیروهای پاکستان و طالبان بسته شد و صدها دستگاه کامیون حامل کالاهای ضروری در هر دو طرف سرگردان شدند.

اداره مبارزه با تروریسم پاکستان در گزارش سالانه خود در اعلام کرد که حملات تروریستی در خیبر پختونخوا در سال جاری منجر به کشته شدن ۱۸۵ پلیس و زخمی شدن ۴۰۰ نفر دیگر شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629971

مهمترین اخبار ایران و جهان: