نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 12:48

یمن: اقدام آمریکا و انگلیس در نظامی کردن دریای سرخ تهدیدی برای امنیت کشتیرانی است

معاون وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که اقدامات آمریکا و انگلیس در نظامی کردن دریای سرخ تهدیدی برای امنیت کشتیرانی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا امروز دوشنبه اعلام کرد که آمریکا در خصوص اوضاع غزه و جنوب دریای سرخ دروغ می‌گوید و همه جهانیان می‌دانند که واشنگتن دروغ می‌گوید.

حسین العزی افزود: به همه جهانیان اطمینان می‌دهیم که کشتیرانی در دریای سرخ امن است؛ چرا که ما طی 9 سال جنگ تحمیلی علیه یمن، هرگز به امنیت کشتیرانی خدشه‌ای وارد نکردیم.

معاون وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: هدف قرار دادن کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی نتیجه تجاوز آنها به کشورما است.

وی اقدام آمریکا و انگلیس در نظامی کردن دریای سرخ را تهدیدی برای امنیت کشتیرانی عنوان کرد.

معاون وزیر امورخارجه یمن اعلام کرد که موضع یمن همچنان ثابت است و از تردد کشتی‌های اسرائیلی یا مرتبط با آن به سمت بنادر فلسطین اشغالی تا توقف تجاوزات به نوار غزه و پایان  محاصره آن جلوگیری خواهد شد.

حسین العزی یادآور شد که بشریت نمی‌تواند در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ساکت بماند و یمن به وظیفه خود عمل می‌کند.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش به حملات نظامی آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن گفت که تداوم این حملات بیانگر تصویر واضحی از شکست شورای امنیت در انجام مسئولیت‌های خود است.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که حملات آمریکا و انگلیس در راستای سرپوش گذاشتن دائمی بر جنایت‌های صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان غزه است.

وزارت خارجه یمن همچنین گفت که این حملات هرگز جمهوری یمن را از تداوم عمل به وظایف انسانی و اخلاقی خود در برابر مردم فلسطین باز نمی‌دارد.

رسانه‌های رسمی یمن بامداد امروز گزارش دادند که آمریکا و انگلیس مناطقی در استان‌های الحُدیده و صَعده یمن را در چند نوبت هدف قرار داده‌اند.

مرکز اطلاع رسانی جنبش انصارالله یمن گزارش داد که ائتلاف متجاوز آمریکا استان صعده را در سه نوبت و استان الحدیده را در هشت نوبت هدف حملات خود قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1661371

مهمترین اخبار ایران و جهان: