نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 09:55

یادواره سردار شهید فاضل شیرالی در ماهشهر برگزار می‌شود

یادواره سردار شهید فاضل شیرالی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان با حضور قشرهای مختلف مردم در بندر ماهشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر ماهشهر، یادواره سردار شهید فاضل شیرالی فرمانده گردان مقداد و از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان همزمان با سالروز شهادت پرافتخارش، با حضور قشرهای مختلف مردم در بندر ماهشهر برگزار می‌شود.

این یادواره روز پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1402 از ساعت 9:30 صبح آغاز می‌شود که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، یادگاران و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان شلحشور در بزرگداشت سردار شهید فاضل شیرالی حضور می‌یابند.

یادواره سردار شهید فاضل شیرالی در حسینیه ثارالله بندر ماهشهر واقع در بلوار آیت‌الله طالقانی، بلوار کوثر برگزار می‌شود که جمعی از مسؤولان و مقامات لشکری و کشوری در این آیین معنوی شرکت می‌کنند.

همچنین در این یادواره از کتاب خاطرات دست نویس سردار شهید فاضل شیرالی نیز با حضور خانواده معظم شهید رونمایی می‌شود.

سردار شهید فاضل شیرالی فرمانده گردان مقداد روز هفدهم دی‌ماه سال 1342 در نهر بلّامه شهر اروندکنار چشم به جهان گشود، 5 خواهر و 3 برادر بودند و در دییرستان وارد فعالیت‌های سیاسی و انقلابی شد .

با آغاز جنگ تحمیلی دشمن علیه ایران، همراه با دیگر رزمندگان اسلام به جبهه رفت و در نبرد با دشمن حضور یافت که مدتی از طرف سپاه در گردان 77 محرم و گردان مقداد مأمور شد.

به‌دلیل شجاعت و مدیریتی که در مسائل نظامی داشت به‌عنوان جانشین گردان زرهی مقداد و فرمانده گردان مقداد در عملیات کربلای 4 و عملیات کربلای 5 انتخاب شد و سرانجام در روز بیست و یکم دی‌ماه سال 1365 در کانال ماهی شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض شهادت نائل آمد.

سردار شهید فاضل شیرالی در سن 23 سالگی در عملیات کربلای 5 شهد شیرین شهادت را نوشید که پیکر پاکش پس از تشییع، در گلزار شهدای بندر ماهشهر آرام گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632771

مهمترین اخبار ایران و جهان: