نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 14:24

توقیف کامیون حامل چوب آلات جنگلی قاچاق در اردبیل

اردبیل-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: کامیون حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در جاده اردبیل به مغان توسط ماموران یگان حفاظت توقیف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلی‌زاده پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اقدام به موقع نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل یک دستگاه کامیون حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در جاده اردبیل به مغان توسط مأموران یگان حفاظت توقیف و محموله به اداره کل انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه در این رابطه ۴ تن چوب آلات قاچاق جنگلی ضبط و کشف شد، ادامه داد: یک نفر قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی استان معرفی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: ادامه تراژدی قطع درختان جنگلی سبب از بین رفتن گونه‌های مختلف درختان می‌شود که نه تنها آسیب‌های جدی به طبیعت وارد می‌کند بلکه سبب بر هم زدن نظم جنگل‌ها و نابودی ذخایر ژنتیکی این درختان نیز می‌شود.

قلی زاده با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه‌ای همگانی است، گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه‌روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق استان فعالیت دارند.

وی افزود: از مردم شریف و دوستداران طبیعت تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی و قاچاق فرآورده‌های جنگلی مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1180171

مهمترین اخبار ایران و جهان: