نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 15:41

جنبش دانشجویی در کنار نگاه انتقادی راهکار ارائه دهد/ متفکرآزاد: از ایده های بدنه دانشجویی در مجلس استقبال می کنیم

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنبش دانشجویی در کنار نگاه انتقادی، به ارائه راه‌حل نیز بیندیشد و اقدام کند، گفت: ما نیز در مجلس شورای اسلامی از ایده های بدنه دانشجویی استقبال می کنیم.

روح‌الله متفکر آزاد، رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با فعالان دانشجویی گفت: هر ساله در این ایام، جنبش دانشجویی  با دیدار رهبری، روح جدیدی به خود می گیرد و خط فکری خود را با هندسه فکری رهبر انقلاب، محک می زند.

وی افزود: این ارتباط نزدیک جنبش دانشجویی با رهبر انقلاب، از مزیت‌های جنبش دانشجویی است. توصیه‌های مقام معظم رهبری با شناخت کامل به دانشجویان انجام می‌شود چرا که ایشان اضلاع جنبش دانشجویی را به‌طور کامل می‌شناسند و از طرفی در جوانی خود با این مجموعه مرتبط بوده‌اند.

متفکرآزاد در ادامه اظهار کرد: در دورانی که خود ما نیز دانشجو بودیم، ایشان رهنمودهای دقیقی به ما می فرمودند به شکلی که نسل ما بسیاری از خط فکری و ایده‌های خود را مدیون نگاه مقام معظم رهبری است. بعدها فهمیدیم که اگر جنبش دانشجویی حواسش به رهنمودهای مقام معظم رهبری نباشد، امکان اشتباه برای آن بسیار است و خوشبختانه در طی این سالها، رهبری با راهنمایی های خود، جلوی بسیاری از اشتباهات احتمالی جنبش دانشجویی را گرفتند.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار با دانشجویان فرمودند در رابطه با انتقاد همراه با ارائه راهکار علمی و عملی بود. این نکته بسیار ارزشمند است که جنبش دانشجویی در کنار نگاه انتقادی، به ارائه راه‌حل نیز بیندیشد و اقدام کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این نکته در سال‌های قبل نیز در فرمایشات مقام معظم رهبری به دانشجویان تکرار شده است و بیانگر اهمیت این مقوله برای بدنه جوان دانشجو است. توقعی که مقام معظم رهبری از جریان دانشجویی دارند، این است که ایده‌های ارزشمند دانشجویان در حوزه حکمرانی اولا منطقی و دسترس‌پذیر باشد و ثانیاً با واقعیت‌های روز جامعه ارتباط نزدیک داشته باشد تا قابل اجرا در سطوح عالی کشور باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ما نیز در مجلس شورای اسلامی از ایده های بدنه دانشجویی استقبال می کنیم و اگر عزیزان ما در جریان دانشجویی کشور دارای ایده ای در حوزه حکمرانی و قانونگذاری باشند، حتما با آغوش باز این ایده را دریافت می کنیم و در سیر تقنینی مجلس، پیش می‌بریم.

وی ادامه داد: البته تا کنون نیز چنین بوده و نمایندگان مجلس یازدهم، در بسیاری از مصوبات ازجمله مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، شفافیت آراء نمایندگان و ده ها مورد مشابه دیگر، از مشورت جریانات دانشجویی، بهره برده ایم. همچنین پیگیری های بسیاری که در حوزه نظارت انجام شده است نیز همینطور بوده است و جریان دانشجویی در کنار نمایندگان خود در مجلس، نقش آفرینی کرده اند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ظرفیت سامانه فارس من در پیگیری مطالبات مردمی و فعالان دانشجویی گفت: همچنین برای انعکاس بهتر مطالبات مردمی و بدنه فعالان دانشجو، ظرفیت‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال همین ظرفیت خبرگزاری فارس در قالب سامانه فارس من و کمپین‌های مطالبات مردمی آن، می تواند انعکاس صدای بخش مهمی از فعالان سیاسی و اجتماعی برای ارتباط بهتر با مسئولین ذیربط هر حوزه باشد چرا که بدون شک، نمی توان نقش آفرینی رسانه را به عنوان رکن مهم پیشبرد مطالبات و اقدامات مربوطه، نادیده گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1159971

مهمترین اخبار ایران و جهان: