نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 16:08

۵۷ برنامه برای بزرگداشت هفته معلم در زنجان اجرا می‌شود/ افزایش تاثیر سوابق در پذیرش دانشگاه‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از اجرای برنامه برای بزرگداشت هفته معلم در استان زنجان خبر داد و گفت: امیدواریم این تعداد برنامه با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان که با حضور استاندار زنجان برگزار شد، به تشریح برنامه‌های این نهاد در هفته معلم پرداخت و اظهار داشت: در سطح استان ۵۷ برنامه با عناوین مختلف برای هفته  معلم با رویکرد مدرسه محوری پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم این تعداد برنامه با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا شود، عنوان کرد:  برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی وهنری، همایش استانی بزرگداشت مقام معلم، نمایشگاه خلاقیت معلمین و تقدیر و برگزاری جشن از معلم‌ها بخصوص معلمین نمونه از جمله برنامه‌های شاخص برای هفته معلم است.

 وی در ادامه به دو مرحله‌ای شدن آزمون کنکور سراسری اشاره و افزود: با توجه به افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در پذیرش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا ۶۰ درصد حتی بالاتر از آن خواهد بود لذا اجرای مطلوب آن عزم ملی استانی و شهرستانی را برای اجرای سیاست‌های جدید ضروری ساخته است‌.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح  اقدامات و برنامه‌های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزش  پرداخت وتاکید کرد: توجه به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به وجود ۹۲ هنرستان فنی و حرفیه‌ای وکاردانش در سطح استان زنجان، اضافه کرد: از این تعداد ۱۵ هنرستان فنی حرفه‌ای برای دخترها و ۱۷ مورد برای پسران است‌.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1160127

مهمترین اخبار ایران و جهان: