نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 12:51

آزادی ۳۰۸ زندانی جرائم غیرعمد طی سال گذشته در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران ازآزادی ۳۰۸ نفر از زندانیان جرایم مالی وغیرعمد به همت وتلاش ستاد دیه خبرداد و گفت :ازاین تعداد 41نفر ازطریق صلح وسازش آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس‌کل دادگستری مازندران از آزادی ۳۰۸ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد به همت و تلاش ستاد دیه خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۴۱ نفر از طریق صلح و سازش آزاد شدند. 

وی با قدردانی از طلب‌کارانی که بخشی از طلب خود را می‌بخشند، افزود: در کنار کمک‌های مردمی و اعطای تسهیلات بانکی به زندانیان، یکی از مهم‌ترین کمک‌ها، بخشش بخشی از طلب توسط طلب‌کاران است که شایسته تقدیر است. 

 رئیس‌کل دادگستری مازندران افزود: دستگاه قضایی استان نیز با ایجاد زمینه صلح و سازش و همچنین پذیرش اعسار محکومان و تقسیط مبلغ بدهی در این مسیر تلاش کرده است تا زندانیان واجد شرایط بیشتری به آغوش خانواده برگردند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان تصریح کرد: طرح‌های ابتکاری  بسیاری در طول سال گذشته به مناسبت‌های مختلف به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اجرایی شده که تاثیر بسیار خوبی در جذب مشارکت‌های مردمی داشته است.

اکبری گفت: جمع کل بدهی زندانیان آزاد شده ۲۱۲ میلیارد و ۳۰۴ میلیون و ۸۹۱ هزار تومان بوده است که از این مبلغ از طریق ستاد دیه ۲۰ میلیارد و ۴۴ میلیون و ۴۱۹هزار تومان  پرداخت شده است.

وی ادامه داد: جمع کل اعطای تسهیلات بانکی ۸ میلیارد و ۴۸۵میلیون و ۷۵۴هزار تومان و مابقی از طریق اعسار و تقسیط، اخذ گذشت از شکات و نقدینگی مددجویان تامین شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124927

مهمترین اخبار ایران و جهان: