نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 10:52

تاکید مقامات قرقیزستان و کره جنوبی بر افزایش همکاری‌های دوجانبه

معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان با سفیر کره جنوبی در «بیشکک» دیدار و چگونگی افزایش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «آیبک مولدوگازیف» معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان با «لی وونجائه» سفیر کره جنوبی در بیشکک دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص موضوعات مهم در دستور کار روابط قرقیزستان و کره جنوبی به ویژه برگزاری رایزنی‌های بین وزارت امور خارجه، تبادل دیدارها، همکاری‌های بین پارلمانی و همچنین تعامل در سازمان‌های بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین موضوع اجرای پروژه‌های برنامه‌ریزی شده در ردیف کمک‌های رسمی توسعه برای سال 2024 از جمله پروژه «بهبود عملکرد بیمارستان بیماری‌های عفونی بالینی» زیر نظر صندوق همکاری‌های توسعه اقتصادی (EDCF) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این دیدار طرفین آمادگی خود را برای ادامه تلاش‌ها برای تقویت روابط دوجانبه و دستیابی به نتایج ملموس در زمینه‌های مورد علاقه اعلام کردند.

Economic Development Cooperation Fund ( صندوق همکاری‌های توسعه اقتصادی)- صندوق توسعه اقتصادی توسط دولت جمهوری کره در سال 1987 برای ارائه کمک‌های اقتصادی به کشورهای در حال توسعه تاسیس شد.

این صندوق برای حمایت از پروژه‌های توسعه زیرساخت‌ها، انرژی، حمل‌ونقل، ارتباطات و همچنین سایر حوزه‌های اقتصادی که به توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی مردم کمک می‌کنند، وام‌های بلندمدت ارائه می‌کند.علاوه بر این، EDCF برای اطمینان از اجرای موثر پروژه ‌ای تامین مالی شده از صندوق، مشاوره و کمک‌های فنی ارائه می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1150571

مهمترین اخبار ایران و جهان: