نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 15:03

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مایه آرامش مردم است

آرادان - امام جمعه آرادان با بیان اینکه سپاه مایه آرامش مردم است، گفت: این نیرو از همان روز نخست تاسیس تاکنون همواره پیشگام دفاع از آرمان های انقلاب و خدمت رسانی به مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) ضمن اشاره به سالروز تأسیس سپاه در سال ۵۸ بیان کرد: امام ابتکارات بسیار عجیبی داشتند و همواره هدف از تشکیل سپاه پاسداران را طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی، پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی دانستند.

وی با بیان اینکه سپاه نیروی فرا مرزی و فرا سرزمینی است، افزود: سپاه در کنار ارتش قهرمان و نیروی انتظامی و بسیج برای حفظ تمامیت ارزی کشورمان حضور دارد اما سپاه تنها حفظ تمامیت جغرافیایی کشور را بر عهده ندارد بلکه سپاه همانطور که بعداً سپاه قدس تشکیل شد، یک نیروی فرا سرزمینی در خدمت انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) است.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه سپاه مسئول پاسداری از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در سراسر جهان است همانطور که در قانون اساسی ایران اسلامی نیز به آن اشاره شده است، بیان کرد: این نهاد مقدس برکات فراوانی دارد که ایستادگی در برابر دشمنان تا محرومیت زدایی در زمره آنها است.

شریفی نیا ادامه داد: سپاه پاسداران از روز نخست که تأسیس شده در برابر کسانی که می‌خواستند کشور را تجزیه کنند و سپس در برابر ترورها و کودتاها، در مقابله با فتنه گران در حوادث مختلف و حتی محرومیت زدایی و خدمت رسانی در هر کجا که مردم نیاز به آن دارند مانند سیل و زلزله، ایستاده و پیشگام است.

وی با بیان اینکه سپاه مایه آرامش مردم است، ابراز کرد: سپاه و بسیج هر جا که بلای طبیعی مانند زلزله و سیل به وقوع می‌پیوندد، در کنار نیروهای مسلح پیشگام هستند و در کنار کارهای عمرانی، نسبت به توزیع آذوقه و آرامش بخشیدن به مردم آسیب دیده، مبادرت می‌ورزند.

امام جمعه آرادان ضمن اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فرماندهان نیروهای مسلح بیان کرد: معظم‌له در این دیدار نکات مهمی را بیان کردند از جمله آنها می‌توان به ابراز خرسندی ایشان از حرکت و پیشرفت در نیروهای مسلح اشاره کرد.

شریفی نیا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند که باید نیروهای مسلح آمادگی همیشگی داشته باشند چرا که فرمان پروردگار است، ابراز کرد: در سال‌های اخیر نیروهای مسلح ایران اسلامی رشد چشمگیری در بخش‌های مختلف داشتند و ساخت انواع تسلیحات نظامی، دفاعی، سامانه‌های هوایی و … نمونه این اقتدار است که خواب را از چشم دشمنان می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163071

مهمترین اخبار ایران و جهان: