نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 11:16

افزایش محسوس دما و تنش گرمایی تا فردا در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز با توجه به تقویت جریانات جنوبی انتظار داریم شاهد افزایش محسوس دما در سطح استان باشیم که در ارتفاعات هم شاهد افزایش وزش باد هستیم که در برخی مناطق ورزش باد شدید است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت جوی استان اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از روز گذشته شاهد ابرناکی آسمان مازندران بودیم اما در ارتفاعات شاهد افزایش محسوس دما بودیم؛ به‌طوری‌که بیشترین دما مربوط به کلاردشت با ۲۹ درجه و صبح امروز خنک‌ترین دما مربوط به شهرهای ساحلی قائمشهر، ساری، گلوگاه و دشت‌ناز با ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

وی با اشاره به وزش باد در برخی منلطق نسبتا شدید در استان، افزود: بیشترین سرعت باد مربوط به رینه ۷۲، آلاشت ۶۱، سیاه‌بیشه ۵۸ و کیاسر ۴۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: امروز باتوجه به تقویت جریانات جنوبی انتظار داریم شاهد افزایش محسوس دما در سطح استان باشیم که در ارتفاعات هم شاهد افزایش وزش باد هستیم که برخی مناطق شدید است.

اسدی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم این وضعیت فردا در نیمه شرقی تداوم یابد، اضافه کرد: انتظار داریم در نیمه غربی در ارتفاعات و مناطق ساحلی شاهد رگبارهای پراکنده همراه با وزش باد باشیم.

وی با هشدار افزایش محسوس دما، وزش باد گرم شدید و افزایش احتمال آتش‌سوزی در مازندران، تصریح کرد: اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی  و رها کردن آن، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از تنش گرمایی و محکم کردن پوشش نایلونی خزانه برنج، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مقاوم سازی سازه‌های سست بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

معاون هواشناسی مازندران گفت: از اواخر فردا تا روز جمعه با تغییر سوی جریانات شاهد وزش باد، کاهش دما و رگبارهای پراکنده  در آسمان مازندران هستیم که بارش‌ها در ارتفاعات نیمه غربی استان از شدت بیشتری برخوردار است.

پایان پیام/ ۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1142671

مهمترین اخبار ایران و جهان: