نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 06:02

تخصیص ۷۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گنبدکاووس

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: در ۸۰ روستای گنبدکاووس، ۷۰۰ هکتار از عرصه‌‌های منابع طبیعی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با تخفیف ۹۰ درصدی به مردم عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مهدی دهرویه شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اظهارکرد: تعداد ۱۰۰ روستای گنبدکاووس در عرصه‌های منابع طبیعی و ملی واقع شده‌است که قرار اراضی ملی در این روستا‌ها با تخفیف ۹۰ درصدی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار مردم قرارگیرد.

وی تصریح کرد: تاکنون عرصه‌های منابع ملی و طبیعی ۸۰ روستا به میزان ۷۰۰ هکتار برای اجرای این طرح به بنیاد مسکن واگذار شده‌است و هزارو ۲۰۰ هکتار دیگر از این عرصه‌ها که بخشی از آن تصرف نشده‌است را می‌توان برای این طرح تخصیص داد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس درباره آخرین وضعیت ساکنین روستای سیل‌زده عباس‌آباد از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: در سیل اخیر تعداد ۲۴ واحد مسکن در این روستا دچار خسارت شد که عمده آن آبگرفتگی منازل بود.

وی ادامه داد: در این روستا ۶ واحد خسارت جدی دید و نیاز به بازسازی دارد و ۱۸ واحد نیز نیاز به تعمیر و نوسازی دارد که در این راستا اعتباراتی برای پرداخت تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل تجارت و ملیرتخصیص پیدا کرده‌است که به محض صدور پروانه برای احداث و درخواست متقاضی برای تعمیرات و بازسازی، به این بانک‌ها معرفی می‌شوند.

دهرویه با اشاره به اجرای طرح پویش غربالگری فشارخون و دیابت در سنین بالای ۱۸ سال گفت: این پویش از ۲۰ آبان‌ماه تا ۱۵ دی‌ماه در گنبدکاووس اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: طبق آمار انجام شده ۱۱۷ هزارو ۷۶۶ نفر از جمعیت شهری و ۱۳۸ هزارو ۴۱۳ نفر از جمعیت روستایی شهرستان گنبدکاووس بالای ۱۸ سال سن دارند و در این پویش می‌بایست غربالگری شوند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ابرازکرد: از زمان اجرای طرح تاکنون سه هزارو ۴۸۸ نفر از جمعیت شهری غربالگری شدند که از این تعداد ۸۱ نفر مشکوک به دیابت و ۹۶ نفر مشکوک به فشارخون بودند. 

وی افزود: در جمعیت روستایی نیز تاکنون ۱۳ هزارو ۹۲۷ نفر غربالگری شدند که از این تعداد ۱۹۶ نفر مشکوک به فشارخون و ۳۷۹ نفر مشکوک به دیابت بودند.

دهرویه یادآور شد: خانه مشارکتی سلامت با اعضایی از این‌جو‌ها و سمن‌های غیردولتی زیر مجموعه ادارات ذیل شورای امنیت غذایی و اجتماعی با هدف استفاده از نظرات راهبردی اعضا در راستای سلامت جامعه تشکیل می‌شود.

وی گفت: همایش اقتدار بسجیان فردا یکشنبه ساعت هشت و سی دقیقه در مصلی امام جعفر صادق(ع) شهرستان برگزار خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه سفر دوم رئیس‌جمهور به استان گلستان در اواخر آذرماه امسال خواهد بود خاطرنشان‌کرد: در سفر اول رئیس‌جمهور هزارو ۸۰۴ میلیارد تومان در قالب ۶۶ مصوبه برای شهرستان گنبدکاووس در نظر گرفته شد که بیشترین اعتبار در این سفر برای شهرستان در حوزه راه و شهرسازی با پنج مصوبه به مبلغ ۹۰۴ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: در این سفر مبلغ ۱۷ میلیارد تومان برای راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در نظر گرفته شد که تاکنون تخصیص نیافته‌است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584608

مهمترین اخبار ایران و جهان: