نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 09:17

دومین کنگره ملی ۱۲هزار شهید آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای برگزاری شایسته کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی، با برنامه ریزی دقیق از تمام ظرفیت های استان استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی و رئیس ستاد کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان اظهار داشت: برای برگزاری شایسته کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی، با برنامه ریزی دقیق از تمام ظرفیت های استان استفاده می شود.

وی افزود: برگزاری کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان فرصتی استثنایی برای شناساندن ایثارگریها، از جان‌گذشتگی‌ها و رشادت‌های صورت گرفته در آذربایجان‌غربی در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

 معتمدیان همچنین با تاکید بر جایگاه و اهمیت برگزاری این کنگره ملی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی که تدوین و تهیه شده، فاخرترین کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌غربی را در استان و سطح ملی برگزار کنیم.

وی به رشادت و ایثارگری مردم استان در مقابله با ضدانقلاب در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرده و افزود: آذربایجان‌غربی قبل از جنگ تحمیلی و دوران پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد تحرکات گروه های ضدانقلاب بوده و در این مبارزه نیز شهدای بزرگواری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

معتمدیان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اضافه کرد: آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار شهید بومی و ۲۴ هزار شهید مهاجر را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و مردم این استان در راستای صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و امام راحل، رشادت های بی نظیری کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه باب شهادت در آذربایجان غربی همیشه باز است، افزود: رزمندگان ارتش، سپاه و تمام نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی استان، همواره مشغول نبرد و مبارزه با دشمنان و ضدانقلاب و تامین امنیت پایدار در منطقه هستند.

استاندار آذربایجان‌غربی به جایگاه والای استان در منطقه نیز اشاره کرده و یادآور شد: کمتر استانی از این ویژگی برخوردار بوده و بنابراین با برنامه ریزی دقیق، زمینه برگزاری کنگره ای فاخر فراهم خواهد شد.

در این جلسه احکام روسای کمیته های مختلف این ستاد توسط محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی و رئیس ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان اهدا شد.

دومین کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی نیمه اول سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد. نخستین دوره این کنگره در سال ۱۳۹۶ درارومیه برگزار شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578296

مهمترین اخبار ایران و جهان: