نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 13:01

آل‌هاشم: شهرداری تبریز به مطالبات شهروندان پاسخگو باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ضرورت پاسخگویی مطالبات شهروندان، ارتقای کیفیت زندگی و محیط شهری می‌طلبد که شهرداری همواره در جستجوی راهکار با استفاده از شیوه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز در تالار دانشگاه تبریز اظهار کرد: این جلسه یکی از جلسات باشکوهی است؛ تمام حاضران این جلسه از شهر خود و شهر و کشورهای دیگر جزو مفاخر و افتخارات هستند. 

وی با بیان اینکه از نظر آموزش‌های قرآن، ثروت و سرمایه یک فضل الهی به انسان‌هاست، گفت: البته سرمایه زمانی ارزش پیدا می‌کند در راستای تامین سعادت ابدی و اخروی به کار گرفته شود. 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: از نظر مومنان ثروت و سرمایه از ارزش ذاتی برخوردار نیست بلکه ارزش آن به اعتبار و امکان بهره‌برداری برای سعادت ابدی و رضایت خداست. 

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌ای که برای اهداف آفرینش به کار گرفته شود، امری خیر است وگرنه هیچ ارزشی ندارد. 

امام جمعه تبریز ابراز کرد: سرمایه‌ای قابل ارزش است که برای معامله با خدا و رضایت خدا باشد و برای این رضایت و بهره‌گیری سرمایه برای اهداف آفرینش از جمله سرمایه‌گذاری در عمران و آبادی زمین با نیت منفعت عمومی است. 

وی گفت: جذب سرمایه‌گذاری امری مهم در رونق اقتصاد شهری است؛ سرمایه گذاری در هر استان تحت تاثیر سیاست کشور و ظرفیت استان و سیاست رفتاری آن استان است.

آل‌هاشم بیان داشت: برخی از علما و بزرگان در نامه ۵۳ امیرالمومنین نوشته‌اند، سفارش من را به بازرگانان برسان و برای آن خیرخواه باش و با آنها به نیکی رفتار کن زیرا آنان منافع اصلی جامعه و مردم و کشور هستند و وسیله راحتی مردم هستند گذشته از اینکه منافع بسیاری برای جامعه دارند؛ آنان مردمی آرام و ملایم و افرادی صلح‌جو هستند و مسوولیت‌پذیری آنان از دیگران بیشتر است زیرا خطر سرمایه‌گذاری را پذیرفته و به کار آنها رسیدگی کنند.

وی گفت: در میان بخش‌های مختلف مدیریت شهری تامین منابع پایدار شهرداری اهمیت بیشتری دارد؛ از یک سو کسب درآمد پایدار اهمیت ویژه‌ای برای رفاه شهروندان دارد و همچنین اجرای تمام طرح‌ها و برنامه‌های شهری بدون آن کم است.

سرمایه به معنای موتور تولید است 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: یکی از راه‌های افزایش سرعت و رشد شهری جذب سرمایه‌گذاری است؛ سرمایه به معنای موتور تولید است و سرمایه‌گذاری برای افزایش رشد شهری اهمیت زیادی دارد. 

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری برای بهینه ساختن خدمات اجتماعی و زیرساخت کالبدی و تامین منابع مالی ایجاد می‌شود. 

امام جمعه تبریز افزود: ضرورت پاسخگویی مطالبات شهروندان، ارتقای کیفیت زندگی و محیط شهری می‌طلبد که شهرداری همواره در جستجوی راهکار با استفاده از شیوه باشد.

پایان پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563096

مهمترین اخبار ایران و جهان: