نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 10:19

بررسی ارگونومی ۹۲ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی فیروزه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: ۹۲ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان فیروزه از نظر مناسب بودن میز، صندلی و وزن کوله مدرسه تحت عنوان ارگونومی توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بهورزان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

محبوبه مهماندوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: شهرستان فیروزه دارای ۳۵۹۴ نفر دانش آموز در مقطع ابتدایی است که در راستای حفظ و ارتقای سلامت، تعداد ۳۳۰۳ نفر از دانش آموزان از نظر مناسب بودن میز، صندلی، وزن کوله مدرسه تحت عنوان ارگونومی دانش‌آموزان در سامانه سیب مورد ارزیابی قرار گرفتند.

رئیس مرکز بهداشت فیروزه افزود: در این ارزیابی ۷۱ نفر که فاقد معیارهای مناسب بودند، مداخلات لازم صورت گرفت و آموزش‌های لازم در مدرسه و خانواده به آنان داده شد.

وی بیان کرد: اساسا یکی از مهمترین مراحل رشد جسمی هرفرد در دوران کودکی و مدرسه پایه‌ریزی می‌شود که در کنار عواملی مانند رعایت بهداشت فردی ومحیطی، تغذیه مناسب، فعالیت بدنی مناسب، استاندارد بودن میز، نیمکت ها و کوله دانش آموزان (ازنظر ساختار و وزن) می‌تواند از سلامت جسمی و پیشگیری از اختلالات اسکلتی عضلانی و قامتی آن‌ها مانند کمردرد، درد در مچ دست و ناحیه گردن، درد در ناحیه زانو، لگن، آرنج موثر باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632808

مهمترین اخبار ایران و جهان: