نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 00:12

حضرت زهرا (س) گام عاطفی در حمایت از ولایت برداشت

اردبیل- استاد حوزه و دانشگاه اردبیل گفت: حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت گام عاطفی برداشت تا از مظلومیت علی (ع) به شایستگی دفاع کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین نوری شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت بی‌بی ۲ عالم حضرت زهرا (س) در مسجد امام حسین (ع) اردبیل اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام در واپسین روزهای عمر شریف خود امام علی (ع) را به عنوان جانشین و راهنمای امت برگزید اما بعد از رحلت آن حضرت، جامعه اسلامی نسبت به تبعیت از رهنمودهای مولا علی (ع) بی‌تفاوتی را برگزیدند.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) از غار حرا تا رحلت همواره از جایگاه امامت حضرت علی (ع) دفاع کرد و شایسته بود تا امت اسلامی بعد از رحلت آن حضرت از علی (ع) و رهنمودهای او تبعیت می‌کردند اما در این زمینه انحراف واقعی در جامعه اسلامی شکل گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه اردبیل گفت: حضرت زهرا (س) در دفاع از جایگاه علی (ع) و ولایت نه تنها سکوت نکرد بلکه سعی داشت تا آئینه تمام نما برای تبعیت از سیره رسول‌الله بوده و دفاع تمام قد از حضرت علی (ع) داشته باشد.

حجت‌الاسلام نوری به تنوع حرکت فاطمه زهرا در دفاع از حریم ولایت اشاره کرد و افزود: در گام نخست آن حضرت با خطابه از علی (ع) دفاع کرد که خطبه فدکیه او که در حقیقت خطبه ولایت است، از همه مشهورتر و زیبنده‌تر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) خطبه‌های زیادی را برای زنان و مردان انصار و مجاهد قرائت کرد تا دفاع حقیقی را از جایگاه ولایت امام اول داشته باشد.

حجت‌الاسلام نوری دومین قدم در دفاع از ولایت را گفت‌و گوی چهره به چهره با تبیین و روشنگری مسائل اعلام کرد و ادامه داد: آن حضرت حتی در بقیع و قبرستان شهدای احد، در مظلومیت حضرت علی (ع) گریست تا ثابت کند تا حق را نباید در جامعه ناحق کرد.

وی اضافه کرد: تمام تلاش حضرت زهرا بر این بود تا برای امت اسلامی حادثه غدیر را یادآور کند تا دست یاری امت به سوی علی (ع) را مشاهده کند که حتی در وصیت‌نامه مکتوب و غیر مکتوب آن حضرت، دفاع از مظلومیت علی و حق و حقوق او را به راحتی می‌توان مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام نوری سند مظلومیت حضرت زهرا (س) را گمنام ماندن او در زمان تشییع و خاکسپاری اعلام کرد و گفت: امروز باید ابعاد مختلف شخصیت و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) به درستی تبیین شده و دیدگاه‌های درست برای امت اسلامی بیان شود.

وی به حوادث اخیر با رهبری عده‌ای منحرف با تفکر لیبرالیسم اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ۵۷ با حرکت‌های اخیر برخلاف ادعاهای بیگانگان تفاوت فاحشی دارد چرا که انقلاب سال ۵۷ بر پایه معنویت بود اما حرکت‌های اخیر را پاپه‌ای جز هوا و هوس چیز دیگری نیست.

حجت‌الاسلام نوری انقلاب امام راحل را، انقلاب مستضعفان و احقاق حق امت ضعیف در برابر مستکبران و یاوه‌گویان اعلام کرد و ادامه داد: انقلاب سال ۵۷، انقلاب رهایی از دشمنان بود در حالی که حرکت اخیر افتادن در دام شیطان و همان انقلاب فواحش است.

استاد حوزه و دانشگاه اردبیل خاطرنشان کرد: امروز باید پیام انقلاب اسلامی را که بر گرفته از مکتب ائمه اطهار به ویژه عفت، حجاب و معنویت حضرت زهرا (س) است به شایستگی درک کنیم چرا که امروز تلاش بر رونق بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه است تا زنان و مردان را در مسلخ بی‌هویتی قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 939096

مهمترین اخبار ایران و جهان: