نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 10:08

افتتاح خانه محیط زیست کرمانشاه با هدف آگاهی‌بخشی

کرمانشاه- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از افتتاح خانه محیط زیست در اداره‌کل محیط زیست کرمانشاه با هدف آگاهی‌بخشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احد جلیلیان صبح دوشنبه در حاشیه افتتاح خانه محیط زیست که با حضور مدیران کل آموزش پرورش و حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از ایجاد خانه محیط زیست فراهم آمدن فضایی برای مشارکت، حضور آگاهانه، داوطلبانه و مؤثر شهروندان در عرصه‌های مختلف مدیریت شهری خصوصاً در مباحث زیست محیطی است.

وی افزود: ایجاد خانه‌های محیط زیست گامی در راستای تحقق شعار سازمان مردم پایه، هوشمند و فناورانه است در همین راستا و با تلاش همکاران اداره آموزش و پژوهش و اداره کل حفاظت محیط زیست در صدد هستیم در تمام ادارات محیط زیست شهرستان‌ها در استان کرمانشاه نسبت به احداث و ایجاد خانه محیط زیست برای بهره‌مندی و استفاده همشهریان اقدام کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به ارتباط و تعاملی که بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل حفاظت محیط زیست استان برقرار است استقبال خوبی از طرف مجموعه مربیان و دانش آموزان از برگزاری کلاس‌های مشارکتی انجام گرفته است.

جلیلیان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون تعداد بیش از ۷۰۰ نفر از مربیان دبستانی و پیش‌دبستانی در همین راستا حضوری فعال در کلاس‌های آموزشی داشته‌اند و به دنبال آن هستیم که برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی مستمر باشد.

در ادامه این مراسم سلمان محمدی با تاکید بر جلب مشارکت عمومی خصوصاً کودکان پیش دبستانی و دبستانی گفت: مشارکت کودکان در این برنامه‌ها، همراه با تقویت روحیه همکاری و ارتباط با دیگران، به آن‌ها یاد می‌دهد چگونه با کمک هم و در بستر تلاش جمعی از محیط زیست محافظت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش با استقبال از اجرای طرح خانه محیط زیست و نقش به سزای آن در راستای ایجاد حساسیت اجتماعی خصوصاً در بین کودکان و دانش آموزان بیان کرد: آموزش و پرورش استان آمادگی کامل دارد که در بخش آموزش محیط زیست و ایجاد خانه محیط زیست در راستای تحقق اهداف زیست محیطی نهایت همکاری را با اداره کل حفاظت محیط زیست داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 949196

مهمترین اخبار ایران و جهان: