نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 11:43

انهدام ۱۴۴ باند سرقت در اصفهان/کشفیات مواد مخدر صنعتی افزایش یافت

اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به انهدام ۱۴۴ باند سرقت در استان، گفت: ۴۰۱ سارق طی ۱۰ ماه گذشته دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری صبح یکشنبه با اشاره به اینکه در ماه گذشته ۱۴۴ باند سرقت در استان اصفهان متلاشی و ۴۰۱ سارق دستگیر شدند، اظهار داشت: در سال جاری هشت باند سرقت قطعات خودرو منهدم شده که یکی از مشکلات سرقت قطعات، وجود تقاضا و خرید این قطعات استوک است که این با فرهنگ دینی و اخلاقی جامعه ما همخوانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: استقبال نشدن از خرید از این اقلام و نبود تقاضا سبب می‌شود فرد سارق به این سمت و سو کشیده نشود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به انهدام ۶۰ باند سرقت از منازل، ادامه داد: همچنین پنج باند سرقت احشام، ۱۸ باند سرقت موتورسیکلت، ۲۴ باند سرقت سیم برق و سه باند سرقت مسلحانه و یک باند سرقت از کامیون‌ها در ۱۰ ماه اخیر متلاشی شد.‌

سردار میرحیدری با بیان اینکه ارزش دستاورد انهدام باندهای سرقت ۵۶۰ میلیارد تومان اموال مسروقه بوده است، افزود: پرونده سارقان به مراجع قضایی ارسال شده و تعدادی در حال سپری شدن فرآیند قضایی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به تغییراتی که در روند اداره کشور همسایه (افغانستان) شکل گرفته و ایجاد محدودیت در تولید کشت خشخاش، شاهد افزایش تولید مواد مخدر صنعتی هستیم، اضافه کرد: تولید و کشفیات مواد مخدر صنعتی در استان نیز افزایش قابل توجهی داشته با وجود این اصفهان نسبت به میانگین کشوری شرایط بهتری دارد و در ۱۰ ماهه اخیر در مجموع ۳۹ درصد کاهش کشفیات انواع مواد مخدر را شاهد هستیم‌.

کشفیات هروئین ۱۰۹ درصد و شیشه ۷۸ درصد افزایش یافت

سردار میرحیدری با بیان اینکه افزایش کشفیات هروئین ۱۰۹ درصد و ماده صنعتی شیشه ۷۸ درصد افزایش یافته است، افزود: کشفیات ماده مخدر تریاک کاهش ۴۱ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نزدیک به ۲۲ قبضه سلاح از باندهای مواد مخدر کشف شد، اظهار داشت: طی ۱۰ ماه اخیر ۴۶۶ خودرو سنگین و سبک و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه درمدت ۱۰ ماه گذشته ۲ هزار ۲۰۲ طرح مقابله با مواد مخدر اجرا شده، خاطرنشان کرد: برخورد با خرده فروشان کاهش یافته و میزان دستگیری آنان به ۶ درصد رسیده است و قریب به ۳۲۷ قاچاقچی عمده مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه دستگیری‌ و برخورد با بانوان درگیر اعتیاد در سال جاری چهار درصد کاهش داشته است، ابراز داشت: برخورد و دستگیری با اتباع در حوزه مواد مخدر سه درصد افزایش داشته و این مهم جزو اولویت‌های نیروی انتظامی است.

سردار میرحیدری تصریح کرد: با توجه به گلایه‌ها و نگرانی‌هایی که در ارتباط با راه اندازی ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر وجود داشت، در روزهای پیش رو مرکز نگهداری معتادان متجاهر فدک راه اندازی می شود.

تکمیل می‌شود...

منبع: مهر
شناسه خبر: 1004496

مهمترین اخبار ایران و جهان: