نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 15:12

تلفات ۵۰۰ نفری ارتش اوکراین در عرض یک روز

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه ارتش اوکراین طی بیست‌وچهار ساعت گذشته نزدیک به ۵۰۰ نفر از نیروهایش را در چهار محور از دست داد، گفت که تمام ضد حملات نظامیان اوکراین دفع شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «مرکز فرماندهی نیروهای اوکراینی در زاپروژیا و انبار سوخت و تجهیزات نظامی رژیم کی‌یف در این منطقه، در پی حملات دقیق و نقطه‌زن ارتش روسیه منهدم شدند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه نیروهای مسلح اوکراین طی روز گذشته به تلاش برای حمله به محورهای دونتسک و کراسنولیمانسک ادامه دادند، توضیح داد: «بیش از ۱۲۰ نظامی اوکراینی در مسیرهای جنوبی دونتسک و زاپروژیا از پای درآمدند».

در این بیانیه آمده است: «شش حمله دشمن در محور دونتسک دفع شد، تلفات نیروهای اوکراینی از ۱۶۰ سرباز فراتر رفت و یک انبار تسلیحات هم در منطقه آودیوکا ویران شد».

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه حملات ارتش رژیم کی‌یف به مناطق لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون طی بیست‌وچهار ساعت گذشته دفع شد، اظهار داشت: «در جریان این حملات ۳۵ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی منهدم شدند».

به نوشته اسپوتنیک، این وزارتخانه ادامه داد: «تلفات دشمن اوکراینی در محور کراسنولیمانسک به حدود ۱۹۵ نظامی رسید و سه خودروی زرهی و یک توپخانه خودکششی هوویتزر ساخت آمریکا در محور دونتسک و زاپروژیا از بین رفتند».

در این بیانیه ضمن اشاره به نابودی یک مرکز ارتباطی و یک پست فرماندهی دو تیپ مکانیزه ارتش اوکراین در مناطق دونتسک و زاپروژیا، آمده است: «ارتش روسیه در شبانه‌روز گذشته ۱۰۲ واحد توپخانه نیروهای مسلح اوکراین را در ۱۳۷ منطقه هدف قرار داد».

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که یک گروه خرابکاری و جاسوسی رژیم کی‌یف در منطقه شهر نوولوبوفکا در جمهوری لوهانسک شناسایی و منهدم شد.

بامداد امروز بود که رئیس منطقه «کریمه» اعلام کرد که ۱۷ پهپاد ارتش اوکراین که برای هدف قرار دادن این شبه‌جزیره به منطقه فرستاده شده بود، توسط پدافند هوایی روسیه منهدم شد.

امروز همچنین «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه تلاش‌های اوکراین برای حمله به خاک روسیه با هواپیماهای بدون سرنشین در حال افزایش است، گفت: «همه کسانی که در زمینه امنیت منطقه کار می‌کنند در حالت آماده‌باش هستند». (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1398108

مهمترین اخبار ایران و جهان: