نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 10:33

تعمیق روابط ایران و فائو در حفظ و مدیریت پایدار منابع آب و خاک

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از علاقمندی ایران برای تعمیق روابط در حوزه‌های آبیاری هوشمند، مدیریت بهینه آب، ارتقای بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و مدیریت پایدار خاک با فائو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در دیدار با نماینده موقت سازمان فائو در ایران در دفتر معاونت آب و خاک در تهران، ضمن بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های بین‌المللی و مشترک با سازمان فائو و بررسی نحوه توسعه همکاری‌ها، به ارائه اولویت‌ها و برنامه‌های مدنظر معاونت با تاکید بر حفظ و مدیریت پایدار منابع آب و خاک به عنوان مهمترین پیش‌نیاز تأمین امنیت غذایی کشور پرداخت.

وی بر ضرورت توجه بیشتر مجامع و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی همچون فائو به مسئله تغییر اقلیم تاکید کرد و خواستار تداوم فعالیت‌های مشترک قبلی شد.

نیازی علاقمندی ایران را برای تعمیق روابط در حوزه‌های آبیاری هوشمند، مدیریت بهینه آب، ارتقای بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و مدیریت پایدار خاک ابراز کرد.

وی همچنین آمادگی ایران را برای انتقال دانش فنی و اعزام متخصصان آب و خاک به سایر کشورها به عنوان استاد و مدرس دوره‌های آموزشی بین‌المللی اعلام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404608

مهمترین اخبار ایران و جهان: