نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 08:16

۶۰ درصد زنان آموزش‌دیده در فنی و حرفه‌ای نهاوند جذب بازار کار می‌شوند

مسئول مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران نهاوند گفت: ۶۰ درصد از بانوانی که در کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند به طور مستقیم وارد بازار کار می‌شوند.

مهرسیما فاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای بانوان پس از پایان آموزش و در صورت قبولی در مرحله تئوری و عملی و دریافت گواهینامه از سوی کارآموز و گذشت یک سال از آموزش، کارآموزان را مورد رهگیری اشتغال قرار می‌دهد.

وی گفت: آمار سال گذشته نشان می‌دهد  حدود ۶۰ درصد مهارت‌آموزان به طور مستقیم و یا غیر مستقیم جذب بازار کار شده‌اند.

مسئول مرکز فنی و حرفه‌ای نهاوند اضافه کرد: رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های مهارتی به جوامع هدف است و کارآموزان بعد از مهارت‌آموزی و دریافت گواهینامه، می‌توانند از سازمان‌های حامی درخواست تسهیلات کنند. 

وی جامعه هدف این مرکز را بانوان داوطلب ادارات بهزیستی، کمیته امداد، دانشجویان، دانش‌آموزان، اصناف، صنعتگران و مراکز عشایری و روستایی عنوان کرد و گفت:  از ابتدای سال تاکنون ۴۲۰ نفر از بانوان آموزش‌های این مرکز را فرا گرفته‌اند. 

فاطمی با بیان اینکه اغلب حرفه‌های آموزشی ویژه بانوان در قالب مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است اضافه کرد: رشته‌های مهارتی که بانوان استقبال بیشتری از آن دارند به ترتیب اولویت خیاطی، کامپیوتر، صنایع دستی شامل سفال و قالیبافی و همچنین صنایع چوب است. 

وی در خصوص توانمندسازی مهارتی زنان محلات کم‌برخوردار نیز گفت: یکی از برنامه‌های هر ساله ما آموزش بانوان است که برای عملی شدن آن در ابتدا نیازسنجی انجام و به تناسب نیازهای آموزشی و گروه هدف محلات، آموزش‌های مهارتی ارائه می‌شود. 

مسئول مرکز فنی و حرفه‌ای نهاوند گفت: سال گذشته ۱۱ هزار ساعت برای ۴۰ نفر از بانوان داوطلب در محلات ۱۷ شهریور و جوادیه در حرفه سفال و خیاطی ارائه شد و امسال نیز در حال برنامه‌ریزی برای اجرای آموزش در محلات مختلف هستیم. 

وی در خصوص برنامه های تابستانی این مرکز گفت: طبق تفاهم بین فنی و حرفه‌ای با آموزش و پرورش در تابستان امسال طرحی با نام "مدرسه تابستانی مهارت" برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در حال برگزاری است که در این طرح آموزش‌های متناسب با علایق آنان ارائه شده است.

فاطمی با اشاره به فعالیت دو مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای و ۲۰ آموزشگاه خصوصی برادران و خواهران افزود: در پنج کارگاه آموزشی رشته‌ رایانه، خیاطی، سفال و سرامیک، صنایع چوب و قالیبافی که حرفه‌های بسیاری در زیرمجموعه آنها وجود دارد به بانوان ارائه می‌شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1400308

مهمترین اخبار ایران و جهان: