نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 15:48

هدف‌گذاری اشتغال ۸۰۰۰ هزار مددجوی اردبیل در سال‌جاری

اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال اشتغال و توانمندسازی ۸ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۳ هزار و ۴۰۰ خانوار در قالب ۸۹ هزار نفر در استان اردبیل از خدمات متنوع کمیته امداد بهره‌مند هستند.

وی ابعاد خانوار و جمعیت این تعداد مددجو را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد جمعیت استان و ۷ درصد خانوارها در دارالارشاد اردبیل تحت حمایت کمیته امداد هستند.

حسین‌نژاد به سرانه پایین درآمدی و معیشتی مردم این استان در مقایسه با سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: در مقابل این مشکلات و نارسایی‌ها، رسالت سنگین توانمندسازی خانواده‌های نیازمند را بر عهده داریم که در دو بخش مسکن و اشتغال اقدامات مهم و اساسی آغاز شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل همراهی بانک‌های عامل را در پرداخت تسهیلات از محل منابع ملی و استانی یادآور شد و افزود: سال گذشته با هدف ایجاد اشتغال پایدار، ۳۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به جامعه هدف کمیته امداد پرداخت شده است.

حسین نژاد افزود: امسال پیش‌بینی می‌کنیم با منابع استانی در حوزه اشتغال برای پنج دهک پایین جامعه بتوانیم ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و کارآفرینی پرداخت کنیم.

حسین‌نژاد بیان کرد: سال گذشته ۵ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی به همت کمیته امداد ایجاد شد که امسال هدف‌گذاری کمیته امداد استان اردبیل ایجاد اشتغال برای هشت هزار مددجو است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: در حوزه مسکن نیز قرار است در تمامی روستاهای استان تمامی مددجویان دو نفر و بالاتر از مسکن ایمن و مناسب بهره‌مند شوند.

وی با قدردانی از همراهی رسانه‌ها به ویژه صداوسیما در انعکاس اخبار و رویدادهای کمیته امداد، گفت: در ماه مبارک رمضان امسال مردم با دلسوزی تمام پای کار آمدند تا با کمک آنها علاوه بر رفع نیازمندی خانواده‌های تحت حمایت، سرانه پرداختی در طرح اکرام ایتام و محسنین را بالا برده و به وضعیت مناسبی برسانند.

حسین‌نژاد گفت: کمیته امداد آمادگی همراهی با صداوسیما و سایر رسانه‌ها را در انعکاس شفاف و صادقانه مسائل و موضوعات مختلف دارد و امیدواریم در دوره جدید فعالیت، بتوانیم با تولید و پخش مستند، فیلم، تیزر و سایر برنامه‌ها از ظرفیت فراهم شده در جلب مشارکت‌های مردمی بهره بگیریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428952

مهمترین اخبار ایران و جهان: