نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 12:55

اولین بازنده دو ماراتن شیراز مشخص شد/ استعفای رییس هیات دو و میدانی استان فارس

چند روز بیشتر از مسابقه سراسری دو ماراتن روز شیراز نگذشته که حواشی این مسابقه دامنگیر بسیاری از مسوولین مرتبط شده و در اولین مورد، روح‌الله نجمی رییس هیات دو و میدانی استان فارس از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، روح الله نجمی سرپرست فدراسیون دو و میدانی استان فارس طی متنی خطاب به رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور استعفای خود را رسما اعلام کرده است.

در پی انتشار تصاویری از مسابقات دو میدانی در شیراز و حضور زنان بی حجاب در این مسابقه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از تشکیل پرونده و احضار مسئولین برگزاری خبر داد و اعلام کرد به سبب  قصور، ترک فعل و تقصیر احتمالی مسئولان، سرپرست ورزش و جوانان استان فارس، مدیر ورزش و جوانان شیراز و رئیس هیأت دو و ‌میدانی و مسئولین انتظامات برگزاری مسابقه را جهت ارائه توضیح به دادستانی احضار کرده است.

برگزاری این مسابقه با حواشی همراه بود و تصاویری از این رویداد ملی که به مناسبت 15 اردیبهشت روز شیراز با حضور حدود 770 دونده زن و مرد از سراسر کشور تدارک دیده شده بود در فضای مجازی منتشر شد که فرماندار شیراز را نیز به واکنش واداشت و لطف الله شیبانی گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری این مسابقه از حدود ۲ ماه قبل انجام و ثبت نام برای شرکت در این مسابقه از سراسر کشور انجام شده است.

وی افزود: حاشیه‌ها و شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر برگزاری همزمان مسابقات بانوان و آقایان در یک مسیر در حال انتشار است که این مطلب قویا تکذیب می شود.

رییس فدراسیون دو و میدانی نیز پیش‌تر استعفای خود را به وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده بود که مورد قبول واقع شد و افشین داوری که پیشتر سابقه ریاست فدراسیون برعهده داشت به عنوان سرپرست معرفی شد و باید دید در ادامه حواشی این مسابقه دامنگیر کدام یک از مسوولان دیگر نیز خواهد شد.

پایان پیام/ ف

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1197452

مهمترین اخبار ایران و جهان: