نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 09:58

۵ مجتمع فرهنگی و هنری در استان سمنان ساخته می‌شود

سمنان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه پنج مجتمع فرهنگی و هنری در نقاط کم برخوردار استان ساخته می‌شود، گفت: اعتبارات این زیرساخت‌ها از سفر رئیس جمهور تامین خواهد شد.

فرشید فلاح لاله زاری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور به سمنان و همچنین مصوبات آن در حوزه عمرانی بخش فرهنگ و هنر، بیان کرد: نگاه خوبی به طرح‌های توسعه‌ای فرهنگی و هنری در تمام نقاط استان در مصوبات وجود داشت و توانستیم در نقاط کمتر برخوردار طرح‌های خوبی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از محل سفر رئیس جمهور به استان پنج مجتمع فرهنگی و هنری در نقاط کمتر برخوردار ساخته می‌شود، افزود: برای توسعه مطلوب و متوازن زیرساخت‌های فرهنگی تلاش شد تا این پنج زیرساخت در پنج منطقه کمتر برخوردار شامل بی ارجمند، کلاته رودبار و شهمیرزاد، ایوانکی و آرادان ایجاد شود.

اجرای طرح‌های عمرانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه از بین این مجتمع‌های فرهنگی، مجموعه هنری و فرهنگی آرادان حتی تأمین زمین به میزان ۸۰۰ متر مربع نیز شده و در مرحله مناقصه نیز قرار دارد تا پیمانکار برای آن تعیین و شاهد اجرای پروژه باشیم.

فلاح لاله زاری با بیان اینکه دو طرح مهم دیگر نیز در کنار پنج مجموعه فرهنگی و هنری که در نقاط کمتر برخوردار استان ساخته می‌شود، دو طرح مهم هنری و فرهنگی در شاهرود و سمنان نیز در دست ساخت و تکمیل قرار دارد، بیان کرد: تالار مرکزی در شاهرود و سمنان دو پروژه‌ای هستند که به دنبال اجرایی کردن آنها هستیم.

وی با بیان اینکه تالار مرکزی سمنان نیز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز کرد: مجموعاً از سفر استانی رئیس جمهور به سمنان ۷۵ میلیارد تومان مصوبه عمرانی در بخش فرهنگ و هنر تصویب شده است.

داستان کوتاه رضوی

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه به جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی نیز اشاره کرد و بیان داشت: اختتامیه این رویداد روز سی ام اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

فلاح لاله زاری با بیان اینکه بیش از ۵۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی ارسال شده که ۸۰ درصد آنها داستان کوتاه است، تاکید کرد: دل نوشته و رمان و بخش متفرقه نیز در زمره دیگر بخش‌هایی هستند که در آنها آثار به دبیرخانه ارسال شده است.

وی افزود: در روز اختتامیه همچنین هشت برگزیده در بخش داستان کوتاه، ۱۰ برگزیده در بخش رمان و ۱۰ شرکت کننده از سمنان در اختتامیه جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی تقدیر می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1212952

مهمترین اخبار ایران و جهان: