نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 14:59

تشکیل بیش از ۵۵۰۰ فقره پرونده برای صدور اسناد اراضی کشاورزی

خرم‌آباد- مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان از تشکیل بیش از پنج هزار و ۵۰۰ فقره پرونده برای صدور اسناد اراضی کشاورزی در این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر باقری امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع پنج هزار و ۵۸۷ فقره پرونده توسط متقاضیان صدور اسناد اراضی کشاورزی در واحدهای ثبتی استان لرستان تشکیل شده است که نسبت به سال گذشته رشدی قریب به هزار درصد داشته است.

وی گفت: در بین شهرستان‌های استان، بیشترین رشد مربوط به شهرستان سلسله با تشکیل هزار و ۷۲۱ فقره پرونده برای صدور سند قطعات اراضی کشاورزی بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان، ضمن تبیین اهمیت صدور سند قطعاتی و ششدانگ برای قطعات کشاورزی، بیان داشت: با توجه به اعتبارات ابلاغی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مجموع بیش از ۷۴ میلیارد تومان قرارداد برای تهیه نقشه اراضی کشاورزی استان لرستان و تشکیل پرونده برای متقاضیان با شرکت‌های واجد صلاحیت برای شهرستان‌های استان منعقد شده است.

باقری، تصریح کرد: شرکت‌های طرف قرارداد تاکنون در شهرستان‌های رومشگان، خرم آباد، دورود، الیگودرز و کوهدشت مستقر و نسبت به انجام عملیات نقشه برداری و تشکیل پرونده اقدام کرده اند.

وی افزود: از مردم عزیز و کشاورزان تقاضا می‌شود از این فرصت ویژه برای سند دار کردن اراضی کشاورزی استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1218552

مهمترین اخبار ایران و جهان: