نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 22:53

۷۳۰ هزار نفر در سومالی از گرسنگی می‌میرند

سازمان ملل متحد اعلام کرد که با آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی ممکن است ۷۳۰ هزار نفر در سومالی از گرسنگی به کام مرگ کشیده شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان ملل متحد خواستار ضرورت حمایت از تلاش های انسانی در سومالی به منظور مقابله با مرگ صدها هزار نفر در این کشور شد.

بر همین اساس نماینده خوار و بار و کشاورزی ملل متحد «فائو» تاکید کرد که حدود ۷۳۰ هزار نفر ممکن است با فرا رسیدن سال ۲۰۲۳ میلادی ممکن است به علت گرسنگی به کام مرگ کشیده شوند و ۲.۷ میلیون نفر دیگر از فقدان امنیت غذایی رنج می برند.

این مسئول سازمان ملل بر ضرورت تقویت ارائه کمک های انسانی در سومالی تاکید کرد و گفت: خشکسالی بی سابقه و افزایش قیمت مواد غذایی، بخش کشاورزی سومالی را نابود کرده و این کشور را در آستانه قحطی قرار داده است.

پیش از این «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کمک به کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرده بود که به دلیل کمبود مواد غذایی و سوء‌ تغذیه حدود نیم میلیون کودک در کشور سومالی با خطر مرگ مواجه هستند.

سخنگوی صندوق کمک به کودکان سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه در بحران مربوط به قحطی مواد غذایی در سومالی در سال ۲۰۱۱ نیز ۳۴۰ هزار کودک سومالیایی با سوء‌ تغذیه مواجه شدند، از رسیدن این رقم در سال جاری به ۵۰۰ هزار کودک خبر داد.

بنا بر اعلام سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، ۸۰ درصد مردم سومالی با خشکسالی شدید دست و پنجه نرم می کند. دولت سومالی در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱ به‌دلیل افزایش تاثیر خشکسالی در سراسر این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 923508

مهمترین اخبار ایران و جهان: