نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 15:48

آغاز ورود سران کشورهای عضو جی- ۲۰ به هند

رؤسای کشورهای عضو جی- ۲۰ به تدریج در حال ورود به دهلی نو برای حضور در نشست سران کشورهای عضو این گروه در هند هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ورود سران کشورهای عضو جی- ۲۰ به دهلی نو جهت حضور در نشست این گروه در هند از امروز جمعه آغاز شده است.

ریچی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز جمعه وارد دهلی نو شد و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز عازم هند است.

نشست جی- ۲۰ در حالی برگزار می‌شود که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و لی چیانگ، نخست‌وزیر چین به عنوان نمایندگان ۲ کشور و در غیاب سران روسیه و چین در این نشست حضور خواهند داشت.

نارندرا مودی‌، نخست وزیر هند در نشست‌هایی که در سطح وزرای کشورهای عضو و پیش از نشست سران این کشورها برگزار شد، نتوانست این کشورها را به سوی کنارگذاشتن اختلافات جهت حل‌وفصل مسایل تعیین‌کننده جهانی از جمله بازسازی ساختار بدهکاری‌های کشورهای جهان و برطرف‌نمودن جهش قیمت کالاهای اساسی در پی جنگ اوکراین سوق بدهد.

این نشست از روز شنبه شروع می‌شود و به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت و قرار است طی آن برخی مسایل اختلافی مانند جنگ اوکراین، کنارگذاشتن تدریجی سوخت‌های فسیلی و بازسازی ساختار بدهکاری کشورهای جهان مورد بحث و بررسی قرار بگیرد؛ موضوعاتی که صدور بیانیه پایانی را دشوار خواهند ساخت.

گفته می‌شود جی- ۲۰ با عضویت دایم اتحادیه آفریقا در این گروه موافقت کرده است و این موضوع در نشست جی -۲۰ مطرح خواهد شد.

گفتنی است کشورهای عضو جی- ۲۰، ۸۵ درصد از تولید ناخالص جهان و ۷۵ درصد از دادوستد بین‌المللی را در اختیار دارند و دوسوم جمعیت جهان نیز در این کشورها زندگی می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489996

مهمترین اخبار ایران و جهان: