نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 11:11

کتاب نویسنده بوشهری به عنوان مرجع رشته پزشکی هسته‌ای انتخاب شد

بوشهر- کتاب استاد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که به همراه تیم بین‌المللی منتشر شده، به‌عنوان کتاب مرجع امتحانات گواهینامه و دانشنامه تخصصی رشته پزشکی هسته‌ای کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب تصویربرداری تشخیصی-رادیولوژی و طب هسته‌ای که توسط استاد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به همراه تیم بین‌المللی منتشر شده است به‌عنوان کتاب مرجع امتحانات گواهینامه (ارتقا) و دانشنامه (بورد) تخصصی رشته پزشکی هسته‌ای کشور انتخاب شد.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این اثر علمی بین‌المللی که توسط انتشارات وایلی منتشر شده است، شامل ۳۲ فصل و حدود ۹۰۰ صفحه و حاوی بیش از ۶۰۰ تصویر رنگی است و در این کتاب تمام مباحث مربوط به روش‌های تصویربرداری پیشرفته و حتی استفاده از هوش مصنوعی در تصویربرداری را نیز در برمی‌گیرد.

پروفسور مجید اسدی با اشاره به اهمیت این کتاب در سطح بین‌المللی، افزود: کتاب تصویربرداری تشخیصی-رادیولوژی و طب هسته‌ای اثری است که به همراه دو نفر از اساتید بخش رادیولوژی دانشگاه USC کالیفرنیا آمریکا و با مشارکت ۱۵۰ متخصص مطرح و تراز اول این رشته در جهان به چاپ رسیده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این کتاب توسط انتشارات وایلی که معروف‌ترین ناشر کتب پزشکی جهان به چاپ رسیده است و در سراسر دنیا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است، توسط تیم هیئت بورد تخصصی پزشکی هسته‌ای به‌عنوان کتاب مرجع گواهینامه (ارتقا) و دانشنامه (بورد) تخصصی رشته پزشکی هسته‌ای کشور انتخاب شد.

اسدی با اشاره به اهمیت مطالعات و تحقیقات بین‌المللی مرکز پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس، گفت: مرکز جامع پزشکی هسته‌ای از پیشروان ترجمان دانش در درمان هدفمند (ترانوستیکس) است که در زمان بازدید اخیر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، این مرکز به‌عنوان «مرکز مرجع در تشخیص و درمان سرطان در روش‌های نوین و هدفمند (ترانوستیکس)» معرفی شد.

وی گفت: مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس با امکاناتی نظیر جدیدترین دستگاه‌های تصویربرداری مولکولی پیش بالینی و بالینی به تحقق جدیدترین درمان‌های مولکولی و هدفمند به ویژه در بیماران سرطانی کمک شایانی کرده است که با مساحت بیشتر از پنج هزار مترمربع با ایجاد بستر آموزشی و پژوهشی لازم در این حوزه امکان تحقیقات در حوزه سلامت و فناوری را برای پژوهشگران در دوره دکتری تخصصی پژوهشی فراهم کرده است، این مرکز از پیشروان ترجمان دانش در درمان هدفمند رادیو دارویی، طبق مستندات انتشارات بین‌المللی متعدد و کارآزمایی‌های بالینی متعدد ثبت شده در سامانه IRCT است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485896

مهمترین اخبار ایران و جهان: