نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 18:58

تلاش تل آویو برای کشاندن رام الله به روند عادی سازی روابط با ریاض

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که تل آویو از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته است تا در مذاکرات تحت نظارت آمریکا برای عادی سازی روابط تل آویو- ریاض شریک باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «تساحی هنگبی» در کنفرانسی در دانشگاه «رایخمن» در هرتزلیا گفت: باید منتظر ماند و دید که آیا گفتگو بین آمریکا و عربستان درباره عادی سازی روابط تل آیو - ریاض به نتیجه مطلوب می‌رسد یا خیر.

این مقام صهیونیست افزود: در حالی که اسرائیل فقط نظاره‌گر است، فلسطینی‌ها (تشکیلات خودگردان) این بار فرصت را از دست نمی‌دهند و در این مذاکرات شریک خواهند بود.‌

وی در ادامه سخنانش فاش کرد: با فلسطینی‌ها درباره این موضوع گفتگوی طولانی داشته و از آنها خواسته‌ایم که اجازه هدر دادن فرصت را ندهند، در گفتگو شریک و در موفقیت آن سهیم باشند و از آن نیز بهره ببرند. ما قویاً از وجود یک عنصر مهم فلسطینی در این توافقنامه حمایت می‌کنیم.

هنگبی تصریح کرد: در هفته‌ها و روزهای گذشته آمریکایی‌ها به ما گفته‌اند که فرصت توافق دور از دسترس نیست. ارزیابی ما این است که احتمالاً به تدریج زمینه‌های توافق در تعدادی از موضوعات گسترش می‌یابد.

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین در این کنفرانس گفت: مهمترین شاهدی که نشان می‌دهد مذاکرات (با عربستان) و تلاش برای دستیابی به توافق، به منزله رها کردن تیری در تارکی نیست بلکه همه طرف‌ها از آن اهداف مشخصی دارند، کنفرانس G۲۰ است که شنبه گذشته برگزار شد، جایی که بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان و اتحادیه اروپا دور هم جمع شدند.

هنگبی تأکید کرد: اطلاعاتی نیز از نشست جی ۲۰ درباره آغاز به کار یک کریدور اقتصادی مطرح شده که به نوعی بیانگر دیدگاهی است که سال هاست همه ما آن را ضروری می‌دانیم و آن این است که اسرائیل همیشه آرزو داشته که در مرکز ارتباط آسیا و اروپا قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495108

مهمترین اخبار ایران و جهان: