نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 22:51

ناوگان حمل و نقل برای مدیریت بازگشت زائران حسینی تجهیز می‌شود

شلمچه- وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ریزی‌ها برای تجهیز ناوگان حمل و نقل به منظور مدیریت بازگشت زائران اربعین حسینی، انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش عصر امروز سه‌شنبه ضمن بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راه‌های اصلی منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، طرح‌هایی از سوی وزارت راه و شهرسازی اجرایی شد.

وی با اشاره به بهبود حمل و نقل برای راهپیمایی اربعین حسینی با استفاده از ظرفیت ۲۷ هزار تاکسی اینترنتی تا دیروز، گفت: دستگاه‌های مختلف و صنایع نیز خودروهای خود را در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار داده‌اند و انتظار می‌رود در روزهای آینده و با توجه به افزایش ترددها، در خدمات رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) کمک کنند.

بذرپاش ادامه داد: آغاز راهپیمایی اربعین حسینی و تشرف زائران به کشور عراق با هماهنگی و همکاری استانداران نقش مهمی در بهبود حمل و نقل و جابه‌جایی زائران دارد که امسال اجرا شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون شاهد بازگشت زائران از زیارت عتبات عالیات در کشور عراق هستیم، ادامه داد: پیش بینی می‌شود از روز جمعه شاهد موج بازگشت زائران اربعین حسینی باشیم، به همین دلیل برنامه‌هایی برای تجهیز حمل و نقل عمومی و ناوگان شامل ون، اتوبوس، تاکسی‌های اینترنتی و خودروهای سواری برای مدیریت بازگشت زوار به مقاصد در دستور کار داریم.

وی به ایجاد ۱۱ هزار متر مربع سایبان و مه پاش در مرزهای استان اشاره کرد و افزود: با احتساب کارهای انجام شده در سال‌های قبل به ۲۰ هزار متر مربع افزایش پیدا کرد تا محیط بهداشتی و مناسبی را برای تردد زائران اربعین حسینی فراهم کنیم.

بذرپاش، خط کشی بیش از یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر از معابر منتهی به پایانه‌های مرزی را از دیگر کارهای انجام شده برشمرد و ادامه داد: حدود ۱۸۸ کیلومتر نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی برای افزایش ایمنی راه‌ها، ایجاد ۳۴ کیلومتر روشنایی معابر به ویژه در نقاط حادثه خیز از دیگر اقدامات هستند که در کاهش حوادث رانندگی نقش دارد.

وزیر راه و شهرسازی به نصب و راه اندازی ۲۹ کیلومتر ایرپاد در راه‌های عبوری اشاره و اضافه کرد: علاوه بر کارهای انجام شده، پیش بینی‌های لازم در حوزه حمل و نقل عمومی صورت گرفته شده و با افزایش ظرفیت و تمرکز خدمات رسانی به مرزهای پنجگانه کشور، مشکل خاصی وجود ندارد.

بذرپاش در خصوص پارکینگ‌های مرزی گفت: در پایانه مرزی چذابه نیز ظرفیت پارکینگ حدود ۵۰ هزار خودرو است.

وی با اشاره به امنیت پارکینگ‌ها با نصب و راه اندازی دوربین‌های مداربسته، تاکید کرد: همه تلاش مسئولان، خدمت رسانی هرچه بهتر و باکیفیت‌تر به زائران اربعین حسینی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476008

مهمترین اخبار ایران و جهان: