نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 14:12

برپایی موکب فرهنگ و هنر در مرز چذابه

اهواز- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برپایی موکب اربعین این اداره کل در مرز چذابه برای ارائه خدمات به زوار حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امین سپهریان پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: موکب اربعین حسینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ۱۲ روز با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در خدمت زوار امام حسین است.

وی توضیح داد: برنامه‌های فرهنگی هنری ارائه شده در موکب اربعین شامل اجرای نمایش‌های خیابانی، نمایش‌های آئینی و مذهبی، اهدای مقنعه به زوار امام حسین، ایستگاه نقاشی، طراحی چهره از زوار امام حسین، کوله پشتی نویسی توسط خوشنویسان استان خوزستان، برپایی نمایشگاه‌های خوشنویسی و نقاشی همچنین احداث جایگاه صوت الحسین ویژه دلنوشته‌های اتباع خارجی، نقالی ویژه کودکان و نوجوانان، حضور خبرنگاران و هنرمندان به منظور ثبت لحظه‌های عاشورایی، اجرای پرفورمنس (فرم هنر بصری) با موضوع عاشورا، مداحی و شروه خوانی، برگزاری سوگواره عکاسی است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: در روزهای برقراری موکب هر شب یک شهرستان به همراه هنرمندان برجسته فرهنگی و هنری خود به اجرای برنامه می‌پردازد.

سپهریان گفت: همچنین در چهار شهرستان ورودی خوزستان شامل شهرهای هندیجان، اندیمشک، ایذه و بهبهان چهار موکب فرهنگی و هنری برای استقبال از زواری که از استان‌های دیگر وارد می‌شوند، دایر و به اجرای برنامه می‌پردازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475152

مهمترین اخبار ایران و جهان: