نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 16:26

خیریه‌های بیمارستانی کمک کار حوزه سلامت هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه با وجود خیریه بیمارستانی مسائل و مشکلات به صورت اختصاصی در همان بیمارستان و محل احصاء و حل می‌شوند و می‌توانند کمک کار حوزه سلامت باشند، گفت: این خیریه‌ها به این دلیل اهمیت ویژه و دو چندان پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مراسم افتتاح دو خیریه بیمارستانی(شهید بهشتی و ایثار ایجرود) که به صورت حضوری در بیمارستان شهید بهشتی و ارتباط مجازی با بیمارستان ایثار ایجرود برگزار شد، اظهار کرد: حوزه سلامت مورد استقبال مردم  و نیز توصیه دین مقدس اسلام است و این آیه قران کریم که «اگر فردی یک انسان را نجات دهد انگار کل جامعه بشری را نجات داده است» در مورد اهمیت حوزه سلامت، حوزه درمان بیان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد مثل گرانی و تورم و...  باری هستند بر حوزه سلامت و حوزه سلامت همواره متأثر از این مسائل می‌شود، افزود: طبق آمار بهداشت جهانی سهم حوزه سلامت در ساختار سلامت ۲۵ درصد است و ۷۵ درصد از این مسائل خارج از این ساختار  است و حتی در کشورهایی که تأکیدات دین مبین اسلام را ندارند نیز این مسئله وجود دارد که نشان دهنده عزم جهانی و عزم ملی برای حل مشکلات است.

وی با تاکید بر اهمیت ویژه خیریه‌های بیمارستانی افزود: این اهمیت به این دلیل است که هر بیمارستان مسائل و مشکلات خاص خودش را دارد و با بیمارستان‌های دیگر متفاوت است.

بختیاری با بیان اینکه مشکلات و مسایل مراجعین بیمارستان ولیعصر(عج)  با مراجعین شهید بهشتی متفاوت است و شهرستان‌ها نیز بسته به شرایط جمعیتی و نوع خدماتی که ارائه می‌شود مسائل متمایزتری دارند، تصریح کرد: لذا خیریه‌های بیمارستانی که به صورت اختصاصی در همان بیمارستان و محل ایجاد می‌شوند، می‌توانند کمک کار حوزه سلامت باشد و از این رو اهمیت ویژه دو چندان  پیدا می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: تعدادی از خیریه‌ها در سال گذشته افتتاح شد و امروز شاهد افتتاح دو خیریه بیمارستانی در بیمارستان شهید بهشتی و ایثار ایجرود هستیم و دانشگاه علوم پزشکی نیز تا حد توان آماده همکاری است.

احداث ساختمان دیالیز بیمارستان ایثار توسط اهالی روستای خوئین

حجت‌الاسلام محمدباقر مقدمی، امام جمعه زرین‌آباد هم افتتاح این دو خیریه را مصادف با شهادت حضرت علی (ع) و شبهای قدر به فال نیک گرفت و گفت: به فرموده حضرت علی(ع) کسی که در راه امر خیر گام بردارد و کمک کند و احساس کند عاقبت آن شخص ختم به خیر خواهد شد و همه مشکلاتش به دست غیبی پروردگار حل و فصل خواهد شد.

امام جمعه زرین‌آباد ضمن تقدیر از اهالی روستای خوئین برای احداث ساختمان دیالیز بیمارستان گفت: این ساختمان با هزینه یک و نیم میلیارد تومان که سرمایه‌گذاری شده  در حال تجهیز است و همچنین اهالی روستای سعید آباد که دستگاه سونوگرافی در بیمارستان ایثار مستقر کردند که با نیت خالص  و خدایی بوده است.

وی با درخواست از خیران برای مشارکت پررنگ‌تر در تجهیز بیمارستان ایثار افزود: این حضور زمینه ارائه خدمات بهتر به مردم را فراهم می‌کند.

همچنین عین الله کرمی رئیس بیمارستان ایثار ایجرود نیز در این مراسم گفت: آگهی ثبت خیریه این بیمارستان از سوم آذر سال گذشته انجام شد و  اعضا آن نیز مشخص شدند و  در داخل بیمارستان محلی در نظر گرفته شده و امیدواریم فعالیت این خیریه در راستای اهداف تعیین شده انجام گیرد.

 رئیس بیمارستان ایثار ایجرود سازماندهی مشارکت‌های مردمی برای حمایت از بیماران بیمارستان، پیگیری تجهیزات، بازسازی و توسعه، هماهنگی با خیرین و مشارکت در توسعه سلامت بیماران را از اهداف راه‌اندازی این خیریه عنوان کرد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1145852

مهمترین اخبار ایران و جهان: